@Veera, en dan zit ze in../ op..? Ik zou dat ook willen proberen denk ik. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Het is meer dat ik het flesje geven wel knus vond en zij tot op heden volgens mij ook. Maar nu lijkt ze er klaar mee. Voor mijn dochtertje is bij mij op schoot gelijk aan: klimmen en keten (en als dat er niet bij is dan in opstand komen).
Het is inderdaad een fase. Helaas is het bij ons wel een terugkerende fase... Wat hier nu werkt: onze jongste zoon gaat zelf op de grond liggen, wijst naar z'n luier en zegt 'vies, poep'. Dan kan ik hem zonder problemen verschonen. Als ik hem op het aankleedkussen wil leggen: drama. Dus ik verschoon hem nu vaak op de grond, heb beneden ook een stapel luiers en doekjes liggen, net zo makkelijk.
Ik leg haar in de box of in bed en geef haar haar flesje. Soms ook zittend maar dat is wat lastiger drinken
Heel herkenbaar! Vaak helpt het om een tube of fles of borsteltje in haar handen te geven, af en toe vind ze het ook leuk om met een hydrofieldoek over zich heen te liggen zodat ze kiekeboe kan doen. En een andere keer zet ik een muziekdoosje aan die op een plankje boven haar hoofd staat zodat ze daardoor afgeleid is.