Ik ben op zoek naar een aantal praktische tips voor wat betreft het voeden. En dan gaat het vooral om wat voor shirts handig zijn tijdens het voeden. Ik heb mijn dochter destijds ruim 9 maanden gevoed. Ik had/heb een fijne voedingstop van noppies die je aan beide kanten open kunt maken van voren en dat is ideaal. Evenals een voedingstop van de Hema waarbij je een 2 laagjes stof opzij schuift en dan zo je kind zelfs discreet meteen kunt aanleggen. Ook fijn. Maar deze tops zijn beide voor in de zomer en veel te koud voor in herfst en winter. Nu wil ik zometeen de nieuwe baby ook weer gaan voeden en bij mijn dochter merkte ik dat ik naast deze tops het qua aanleggen heel onhandig vond als ik een.voedingsbh aan had en daarover gewoon een trui oid. Hoe doen jullie dat dan? Haal je je bh los en trek je je trui zeg maar van onder omhoog of trek je je kraag omlaag? Ik vond beide niet echt heel handig en plezierig. Dat moet toch handiger kunnen? En wat is geschikte kleding voor het geven van.bv?
Ik heb geen bv-kleding, wel bv-bh's. Ik draag vrij veel tops met ronde hals en ik let er wel op bij het kopen van nieuwe kleding: kan ik het opzij/naar beneden doen. Eventueel een top met een vestje erover dan is het nog discreet ook. Hoewel ik daar dus geen moeite mee heb, mensen zien echt niet mijn hele borst, en zeker niet minder dan op het strand
Ik droeg altijd vesten in de winter en idd een voedingstop en BH. Een trui is zeker niet handig met borstvoeding.
Ik had veel spaghettiband-topjes (al dan niet met clipjes om het deel bij de borst nog makkelijker omlaag te doen), droeg daar graag dunne vestjes overheen. Bijv met knoopjes (knoopte ik open tot even onder de borst, topje iets naar beneden aan een kant en voedingsbeha ook en zo voeden), of een bolero die ik losmaakte, of een gewoon shirt met lange mouw dat ik omhoog deed, top iets naar beneden en ook zo aanleggen. Echte gewone truien draag ik eigenlijk nooit.
ik doe altijd een hempje met longsleeve aan ( in de winter dan) en dan trek in het hempje geowon naar beneden of een hempje met vestje, waarvan je de bovenste knoopjes dicht laat, hempje omlaagtrekken en klaar, en overige stof kan je onder je oksel klemmen