10 maanden geen avond fles meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Wen86, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hallo,

Dit is het voedingsschema van mijn 10 maanden oude zoontje (6-1-13 en 10,6kg), sinds vandaag krijgt hij Friso 3.

Rond half 7 180/6 waarvan we een bordje lichte volkoren pap maken.
    Rond 10e 2 stuks fruit
    Rond 12e 2 boterhammen met een rietjesbeker kruidenthee.
    Rond 3e fles 180/6
    Rond 5e warm eten en yoghurt toe
    Rond kwart over 7 fles 180/6 en 3 scheppen rijstebloem.

Maandag om 9 uur in de avond opeens overgeven.

Dinsdag 2 slokken melk om 7 uur in de avond, twee keer overgeven. Toen naar bed gedaan en om half 9 weer geprobeerd, weigerde te drinken. Geen fles gedronken

Vandaag 7 uur fles gegeven zonder rijstebloem, weer overgeven. Dus weer geen fles gedronken. Had de yoghurt achterwegen gelaten, dacht misschien dinsdag teveel gehad??
    Net dus beker water aangeboden dronk wel 100cc.

Moet zeggen dat hij vandaag koorts had, maar alle andere maaltijden gingen allemaal zo naar binnen en bleven binnen.

Wat kan ik nu het beste doen?
    Ophogen wordt denk ik teveel voor hem. Hij heeft echt genoeg aan 180/6.

Moet ik hem zijn yoghurt aanbieden en het daarbij laten? Of tussendoor nog een klein flesjes aanbieden?
    500cc krijgt hij zeker wel binnen aan vocht. Gaat mij dus puur om de zuivel.

Alvast heel erg bedankt!

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Koorts was om 5 uur. Nu net om 19.13 uur 37,6.

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Wen86,

Gelukkig gaat het weer wat beter met je zoontje. Je kan inderdaad beter de fles niet ophogen en 180 ml + 6 schepjes geven. 500 ml opvolgmelk is voldoende om de zuivel behoefte te dekken. Als je zoontje het wil mag hij uiteraard wel een toetje nemen.
    Vocht is heel belangrijk bij overgeven en koorts dus biedt je zoontje water of slappe thee aan. Ook al neemt hij maar een paar slokjes, wat hij extra binnenkrijgt aan vocht is mooi meegenomen.

Groet,
    Saskia

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Vocht is het probleem niet, dat krijgt hij gelukkig genoeg binnen.

Alleen krijgt hij nu via flesvoeding maar 400cc binnen en geen 500cc (krijgt nog wel redelijk wat yoghurt).
    Moet ik dan bij zijn brood nog een flesje aanbieden?

5. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Wen86,

Volgens het schema geef je 3 x 180 ml= 540 ml opvolgmelk dus dat is voldoende. Als je een paar dagen minder geeft omdat je kindje ziek is hoef je je daar niet meteen zorgen om te maken.
    Vocht is dan belangrijker.
    Krijgt hij minder dan 500 ml opvolgmelk binnen (dit is de aanbevolen hoeveelheid tot 1 jaar) dan moet je wat extra geven. Bijvoorbeeld bij het brood een bekertje van 100 ml.
    Hopelijk heb je voldoende informatie om hiermee aan de slag te gaan.

Groet,
    saskia

Deel Deze Pagina