8 maanden en groente

Discussie in 'Voeding' gestart door ziana, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ziana

ziana Lid

25 jul 2012
    45
    0
    0
    Nederland
    Mijn zoontje van 8 maanden eet maar een half potje groente is dit niet te weinig ? Meestal heeft hij ook maar 2 flesjes per dag is dit ook niet te weinig ?
    Zijn voedingsschema is

7:00 180/6
    10:00 heel potje fruit
    13:00 1 boterham met flesje
    15:15 liga met sap
    17:30 half potje groente
    19:00 180/6 vaak wilt hij dit niet

groetjes ziana

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind dat hij niet veel eet, maar erin proppen lijkt me ook niet de bedoeling. Sowieso zou ik vers proberen. Verder de liga weg laten. En dan de groente wat eerder aanbieden, een fles is nog belangrijker.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja probeer eens vers, misschien lust hij die potjes helemaal niet (waar ik hem groot gelijk in;))

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik vind het aan de weinige kant ja. hoe bied je het eten aan?

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je bedoelt een half potje groente van 200 gram? Die van 8 maanden? Mijn dochter eet ook 'maar' 100 gram verse groente, het is wel vers dus het verzadigd wat meer. Ik ga langzaam wat meer geven en het tussendoortje wat afbouwen (was tip hierzo van een paar dames :))

Je hebt kans dat als je vers geeft dat het niet veel meer is (vers verzadigd nl meer) maar je hebt iig lekker vers fruit en groente! Is veel gezonder :)

misschien kan je na het avondeten een yoghurt aanbieden (volle yoghurt), dan heeft hij iig weer wat zuivel binnen.

6. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Idd vers is wel wat lekkerder lijkt me.. heb je zelf wel eens zo'n potje op? Ik heb het met mijn babyshower en moest raden wat erin zat, was gelijk genezen. De wortel/appel proefde ik totaal geen wortel..

Hier krijgt dochterlief van 9 maanden volgende dingen;
    's ochtends pap met 180/6 voeding
    fruit + water/thee
    Boterham met tuitbeker opvolgmelk (150/5)
    Rijstwafel/fruit met water/thee
    Groentehap met yoghurt toe

Succes iig :)

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wisselt het soms nog heel erg, net hoe zijn pet staat!

Maar ongeveer (nu 8,5 maand)
    7 uur fles (180/6, laat regelmatig zo'n 40 staan)
    8 uur 1/2 boterham
    10 uur fruit vers 1 1/2 stuk
    12 uur 1 1/2 brood + fles (150/5) Deze fles is er een aantal weken afgeweest, sinds een paar dagen drinkt hij deze wel weer.
    16 uur yoghurt, evt. rijstewafel of soepstengelstukje
    18 uur warm eten (elke dag anders!!! soms heel veel soms dagen helemaal niets)
    19.30 uur fles (180/6, laat soms meer dan de helft staan en soms drinkt hij hem leeg..)

Als we vinden dat hij echt te weinig heeft gekregen aan zuivel, zeker toen hij zijn middagfles helemaal weigerde, dan gaven wij 's avonds om 23 uur nog een fles. Hij was nog suf en dronk de hele fles zo leeg.

Hij krijgt hier alles vers. Kost bijna geen extra tijd. Ik eet een fruitje en hij ook. Met warm eten houd ik iets voor hem apart zodat het niet gezouten is.

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik zou sowieso die liga weglaten.
    Hier zelfde schema, maar geen liga en 's avonds eet hij al z'n groente met aardappeltje op (vers).

En ook hier op mindere dagen gaf ik 's avonds extra fles en drinkt ém dan in z'n slaap leeg.

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Die liga zou ik ook weg laten, best wel veel voor zó'n kleintje 'vlak' voor etenstijd. Voor de rest zo ongeveer hetzelfde als wat mijn zoontje van bijna 9 maanden eet. Ik doe nu wel groenten/aardappel/vlees in de blender, dat vind hij wel veel lekkerder.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

dat at mijn oudste lang nog niet hoor! (Tenzij het anders is bij BV dan).

Mn jongste eet nu een week of vier, meestal 1 hapje..
    Brood vind ze dan we weer lekker, vandaag mango ook wel, paar stukjes.

Potjes vind ze niks.

Deel Deze Pagina