Hoi meiden, ik zit wat met mijn handen in het haar in verband met mijn dochter haar drinkpatroon. Sinds een goeie maand ben ik gestopt met borstvoeden, toen kwam ze nog elke nacht elke 3/4 uur om te drinken. Nu ik overgestapt ben op kv (Nutrilon) komt ze dus nog steeds elke 3/4 uur 's nachts. Als ze wakker wordt rond 23-24u en 3-4u dan begint ze vrolijk te babbelen of te zeuren totdat ze haar fles krijgt. Er is geen ontkomen aan, ze blijft wakker. Soms weiger ik haar een fles te geven maar blijft ze uren wakker, en ik dus ook. Het begint me wat op te breken. Overdag probeer ik haar voldoende te voeden maar ze houdt niet zo van vaste voeding, is er niet dol op, kijkt altijd weg, is snel afgeleid. Met 150g fruit+koek en 150g groenten heeft ze voldoende. Ik geef af en toe brood/korstjes maar dat wil ze niet, vindt ze toch maar vies. Overdag krijgt ze dus 3 flessen melk van 180/6 ('s morgens met graantjes, 's middags wat minder) en dus 's nachts nog 2x van 120/4 of 150/5. Ik krijg commentaar uit mijn omgeving, mensen bemoeien zich graag maar dan vraag ik wat zij zouden doen. Laten huilen, maar dat kan ik niet. Ze geraakt helemaal overstuur en het inslapen gaat dan nog moeilijker. Bovendien moet ik rekening houden met de zus omdat zij snel wakker wordt. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie tips? Of gewoon aan toegeven en hopen dat het vanzelf beter gaat?
Ik zou er gewoon aan toegeven, een nachtvoeding is met 8 maanden echt niet abnormaal. Als ze tot 1 jaar weinig interesse heeft in bijvoeding is dit ook niet erg, melk blijft tot die leeftijd haar voornaamste voeding. Zeker omdat je meisje gewend is aan BV, drinken is voor haar ook een vorm van troost. Misschien kan je het gaandeweg afbouwen door minder schepjes in haar fles te doen en meer water, tot ze genoegen neemt met een slokje water 's nachts. Over brood en andere vaste voeding: gewoon aan blijven bieden. Misschien vindt ze stukjes interessanter, dan kan ze zelf controleren hoeveel ze eet en zal ze op den duur meer gaan eten? Brood ook gewoon elke dag aan blijven bieden, ze zal er vanzelf van gaan eten. Over dat commentaar: lekker laten praten. Mensen hebben altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn, jij weet het beste wat bij je kind past.
Lekker geven. Tegen de tijd dat ze het beter snapt kun je altijd nog afbouwen als ze het nog steeds zo doet. En die fruit en groente is keurig toch? Dat kreeg ik er niet in met 7 maand!
Dank jullie voor de reacties Fijn om lezen. Nescio, ik ben intussen eens rondgegaan op het forum en nacht voeden is inderdaad niet zo abnormaal. Ik voel me snel onzeker, zeker als mensen zich gaan bemoeien, ik had het ook anders gewild maar ach het is nu zo. Mijn eerste dochter sliep pas door toen ze kon stappen aan 14 mnd, ik heb er toen nooit een spel van gemaakt maar ik gaf toen ook langer bv. Wel is ze tot haar 3-4 jaar nog af en toe wakker geworden 's nachts voor haar vertrouwde melkje, dus is wel moeilijk af te leren.
Mijn zoon kreeg tot een jaar elke nacht nog een voeding ( en ook s avonds laat) Is nu anderhalf en slaapt nog niet door en is soms uren wakker, waarom? Geen idee. Maar met de leeftijd van jouw kindje, lekker flesje geven, iedereen gelukkig!