10 maanden: hoe 'spastisch' zijn jullie nog met eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door poema, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, dan ben ik gewoon erg makkelijk hoor!
    Hij krijgt overdag gewoon zijn pap, boterhammen, fruit en avondeten.
    Maar hij krijgt ook af en toe bij oma wel wat chippies of een spekkie. Maak me er totaal niet druk om, zolang het beperkt blijft vind ik het niet erg.
    Hij drinkt ook Fristi en weleens andere sapjes!
    Ben dus helemaal niet spastisch.

2. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Helemaal niet spastisch meer.
    Wel vind ik dat ze nog veel te jong is voor bepaalde soorten snoep, spekkies bijvoorbeeld.
    Maar met sinterklaas mocht ze van mij best een pepernoot (geen kruidnoten).
    Ze krijgt als tussendoortjes: liga, soepstengel, fruit (mandarijntjes zijn heel populair nu).
    En verder zoveel water als ze wil (ze is een echte natnek), en af en toe wat diksap.
    Qua avondeten eet ze steeds vaker met de pot mee, we koken zoutloos, en als dat niet kan dan een potje.
    Toetjes: yoghurt, danoontje of gele vla.

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi

heb niet alle reacties gelezen maar waar ik van schrik:
    spenen in zoetigheid dopen??? Staat er niet ergens (in gebruiksaanwijzing ofzo) dat je dit echt nooit moet doen omdat dit heeeeel slecht is voor tandjes?

Ik ben redelijk spastisch: geen suikers en zout. Snoep voorlopig ook echt niet, nergens voor nodig. Ik vind dat we terughoudend moeten zijn met zoetigheid en zolang ze ook tevreden is met een rijstewafel krijgt ze wat mij betreft echt geen vette/zoete koek.
    Maar ieder zijn eigen ding natuurlik ;)

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik ben totaal niet spastisch. Vanaf 9 a 10 maanden eet meisje hiet met de pot mee. Ook gewoon alle kruiden ed. Geen zout maar dat gebruiken we zelf ook niet. Ze krijgt van mij geen snoep en op de normale dagen krijgt ze als tussendoor lekker fruit,krentebol, sopestengel, rijstewafel oid. Ik haal niet echt meer speciaal producten voor haar, ze eet eigenlijk alles wat wij ook eten. (wij eten ook geen snoep) En ja, op een verjaardag krijgt ze weleen eens hapje taart. Als drinken krijgt ze altijd melk of diksap, iets anders drink ze gewoon niet. Friet of ander vet krijgt ze niet maar voornamelijk denk ik omdat wij het ook nooit eten.Pannenkoeken met stroop daarentegen vind ze heerlijk!

Deel Deze Pagina