aankomen

Discussie in 'Voeding' gestart door snoet, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij zijn gisteren naar het cb geweest, (de arts maakte zich bij de 14 mnd afspraak zorgen) om zijn groei en eten te bespreken.
    Dilano weegt nu 9 kilo en is 77 cm. En is sinds de vorige afspraak maar 200 gr aangekomen en 1 cm gegroeit.
    Nou moet ik volgens de wv zorgen dat hij bij de 18 mnd afspraak 400 gr is aangekomen.

Maar hoe doe je dat??? Wat kan ik doen om hem aan te laten komen of meer te laten eten???

Mijn man zei al meer koekjes, suiker etc. Maar daar ben ik niet zo een voorstander van dan eet straks geen andere dingen meer.

Dilano lust wel heel veel maar eet heel weinig, ik mag niet van zijn eet tijden afstappen.

Hij eet:
    s'ochtend 1/2 tot 1 boterham met dieet marg. en dan met 20+ kaas, jam of vl.waren of 1 plak ontbijtkoek met boter
    1/2 banaan tot een hele appel dat varieerd.
    s'middags 1 tot 2 boterhammen of een krentebol.
    tussendoor koekje, rozijntjes of nog een stukje fruit.
    het avond eten is een drama. groente,aard en vlees en soms een potje.
    En als hij zijn avondeten niet heeft opgegeten wat dagelijks voor komt. krijgt hij na een 1/2 uur bambix met melk en danone of v.yoghurt.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heeft de arts je niet gezegd hoe je het moet aanpakkken? Beetje raar als ze tegen je zeggen dat ie moet aankomen, maar zelf geen tips geven.

Het enige wat ik zo snel kan bedenken is dat je ipv margarine, roomboter op zijn brood kan doen.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik vraag me werkelijk af waarom je hem dan dieetmargarine en 20+ kaas geeft? Hij hoeft toch niet af te vallen?

Een klein kind heeft volle producten nodig, volle melk, 40+ kaas, margarine of roomboter. En anders zou ik met cb bellen en vragen of zij verdere tips hebben, of dat je een keer langs de dietiste mag.

Overigens zijn de lengte en gewicht van je kindje prima in verhouding. Je kunt hem niet langer maken dan ie is, alleen dikker ten opzichte van dezelfde lengte.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kan natuurlijk niet je kind vetmesten maar je kunt er wel voor zorgen dat je kindje goeie vetten binnen krijgt. Suikers zetten op den duur wel aan maar niet op de juiste manier. Wat je wilt doen zijn dus goeie vetten:
    - geen dieetmargarine maar gewoon roomboter
    - volle melk, yoghurt en kwark gebruiken
    - geef bijvoorbeeld avocado ipv de banaan (of samen met banaan, super lekker)

Dilano's schema ziet er verder prima uit hoor.
    2-4 normaal belegde boterhammen
    - 300 ml volle zuivelproducten
    - normale avondmaaltijd
    - gezonde tussendoortjes zoals fruit maar bijvoorbeeld ook een bekertje kwark

Ontbijtkoek e.d. zijn extraatjes. Dus na de boterham mag nog een ontbijtkoek

Om Dilano een beetje te verwennen zou je een keertje in de week volle chocomel kunnen geven. Natuurlijk zitten hier suikers in maar het is ook zuivel met vetten en gewoon heel lekker voor de kleintjes.

Snoepjes en koekjes zou ik persoonlijk gewoon beperken tot 1 x per dag. Het levert je niets op.

Je kunt er nog voor kiezen om een peutergroeimelk te gebruiken. Ik denk zelf niet dat het veel voordelen biedt ten opzichte van volle zuivelproducten maar je weet maar nooit.

ontbijt: 1-2 belegde boterhammen + 100-150 ml volle melk
    tussendoor: banaan of ontbijtkoek
    lunch: 1-2 belegde boterhammen + 100-150 ml volle melk
    tussendoor: avocado of een koekje
    avondeten: gewoon warme maaltijd en altijd een toetje (volle kwark met diksap bijvoorbeeld)
    optioneel: voor het slapen: warme volle melk (met vanille)

5. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Margarine en 20+ kaas is gewoon niet overnagedacht mijn man eet dat, ik heb net ook 48+ kaas en andere boter gehaald en volle yoghurt. Laatst kreeg ik van de wv te horen liever half volle melk dan volle. Dus dat doe je dan.

En ze lopen vanaf het begin al te zeuren over zijn lengte gewicht en hoofdomtrek.
    Mijn man is tot zijn 18e klein geweest en is toen pas gaan groeien met zijn neefje idem die is nu 14 en nog steeds klein. Dat hebben we ook gezegd. Ik zelf ben niet echt groot en mijn moeder en tante en oma ook niet. Maar toch blijven ze er wat van zeggen. En dan ga je zorgen maken omdat een kindje van deze leeftijd gemiddel 82 cm en 11 kilo moet wegen.

En ik vind hem ook prima in verhouding hij is niet dik of dun. Ik zal er een foto bij doen

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Joh Snoet, volgens mij is je mannetje prima in orde en zijn schema ook. Volle zuivel is prima voor kleintjes. Er zitten veel meer goeie voedingswaarden in dan halfvolle dus die lekker geven.

7. adi

adi Niet meer actief

Snoet wat stom dat ze zo blijven doorzeuren. Dat slaat toch nergens op?
    Niet ieder kind moet gemiddeld zijn, wat een stelletje prutsers!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het verschilt zo per cb en wijkverpleegkundige/arts wat ze zeggen.

Eva was met die leeftijd even lang als jouw zoontje, wel 300 gram zwaarder (wow ;)). Die was de 2 maanden ervoor maar 60 gram gegroeid. De enige die zich een beetje zorgen maakte was ik, het cb vond het prima. Eva is nog steeds niet groot (met 3 jaar zo'n 95cm en 14 kilo), maar ze doet het prima en is prima in verhouding!

Inderdaad volle producten gaan gebruiken, wat wij deden is 's avonds voor ze naar bed ging nog wat te eten geven (ontbijtkoek ofzo), alle kleine beetjes helpen. Want een grote eter is ze meestal niet.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    hier vandaag ook 14 maanden check up.
    77 cm ook (1 cm gegroeid sinds vorige keer, 4 maanden terug) en maar 400 gram bijgekomen, hij weegt nu 10 kg en 250 gram.

Best goed, maar hij heeft meer gewogen...
    Dit gewicht zat onder het gemiddelde, laat staan 9 kg..
    Toch vind ik het niet echt licht hoor.. echt niet

maar vervang idd je light producten door volle producten met room erin, hopelijk spekt dat een beetje aan

Als hij goed brood eet kun je ook een bordje pap in de ochtend geven, daar zitten veel meer calorieen in dan in een boterham

Deel Deze Pagina