He, Mijn dochter is bijna 21 maanden en ik geef haar in de ochtend nog steeds een fles pap. Gewoon ongeveer 200ml halfvolle melk met bambix! Tis eigenlijk meer voor de makkelijkheid, gewoon een fles en klaar! Terwijl als ik haar een boterham zou geven, het ook makkelijk is, want ze eet het zelf met een vorkje op! Maar ik was toch eens benieuwd wat jullie als ontbijt geven. Kan ik bijvoorbeeld ook af en toe eens wat yoghurt met muesli geven ofzo??
Onze zoon is 1 jaar en krijgt al een maand of 1,5 een broodje 's ochtends. Meestal 1 soms 2. Daar krijgt hij dan een fles thee met melk bij. Hij vind het heerlijk en eet het zelf. Ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer een kindje muesli mag.
Mijn dochter eet elke morgen Bambix,gewoon van de lepel voer ik haar. Brood eet ze wel maar alleen het beleg of de binnenkant niet genoeg voor mijn gevoel en een bordje bambix gaat er helemaal in. En broodje krijgt ze om 12 uur.
Een boterham! Een halve met pindakaas en een halve met vlokken of iets dergelijks. Beker melk erbij. Ze eet het zelf, dus makkelijker in mijn ogen dan een fles. Dit deed ze vanaf een maand of 14 denk ik.
Hier eet ze vanaf het begin een boterham. Pap heeft ze nooit gehad. Ze wordt hier helemaal wild van de boterham, dus daar houden we het lekker bij. Ze peuzelt hem zelf op, ik snijd hem in grotere repen zeg maar.
Tja, de pap is bijna op, dus hierna haal ik gewoon niet meer en gaan we 's morgens gewoon over op de boterham!! En hoeveel boterhammen krijgen jullie kleintjes als lunch?? Hier nog steeds maar 1 boterham. 2 lijkt me zo veel! En ze doet het er goed op 1 hoor, dus hou het ook maar zo, maar vroeg het me gewoon af!
Hier eet ze s ochtends 1 boterham en 's middags toch wel 1,5 tot twee. Maar zou gewoon kijken naar je kindje, als ze het goed doet op 1 is het prima toch?
Onze dochter krijgt 's ochtends en 's middags een boterham soms 2 met melk. Soms krijgt ze een kleine krentenbol of een crackertje.
Onze dochter (2 1/2) krijgt 's ochtends een bordje meergranen pap. Ze eet dit gewoon zelf met een lepeltje. Dat gaat heel goed. Zij vindt het erg lekker en ik ben blij omdat ze zo meteen melk en granen binnenkrijgt.
Met 20 maand, meestal een papfles bij haast (max 2 dagen KDV). Een bord brinta of boterham als we de tijd hadden. Muesli snoepte hij wel met mij mee. Of cornflakes met mijn man.
20 maanden: 2 x per week papfles (kdv) (180ml + bambix) boterham + 100 ml muesli 150 ml melk roerei met brood + 100 ml melk (soms) American pancakes + 100 ml melk en altijd fruit. Op kdv dagen knijpfruit. soms nog een stuk ontbijtkoek (maar eerst de boterham eten, melk drinken, fruit eten en daarna nog ontbijtkoek)
Mijn zoon eet elke ochtend 2 boterhammen met smaak tot het laatste korstje op... Beleg wisselt: appelstroop, aardbeienjam (light), pindakaas, smeerkaas. Hij vindt het heerlijk!
Mijn dochter eet 2 boterhammen per dag (met korstje). 1 bij het ontbijt en 1 met de lunch. Pap krijgt ze alleen als ik eraan denk, of als ik zelf een bordje pap eet als ontbijt.