voeding 6 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door anoniempje1987, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo..
    Hopelijk kunt u mij ´helpen/adviseren´ want op het bureau krijg ik door 2 verschillende personen totaal een ander advies wat voeding voor mijn dochtertje betreft!

Mijn dochtertje is nu 6 maanden en een week, ze krijgt 4 flessen van 210 en smorgens een fruithapje en savonds een groentehap! Nu gaat het met de hapjes nog niet zo heel goed, ze lijkt, ondanks dat we het haar al vanaf 4 maanden aanbieden nog niet altijd door te hebben wat ze met die lepel aan moet!
    Nu is mijn vertelt door de ene persoon dat ik de zuigelingenmelk tot 6mnd (ik geef fles voeding) moet blijven geven totdat ze over gaat naar 3 flessen en totdat de warme maaltijd goed gaat maar nu werd me weer door een ander persoon vertelt dat ik moet overgaan op de opvolgmelk, 3 flessen per dag moet aanbieden en de fles van 15u/16u moet vervangen voor de warme maaltijd!
    Ik weet het dus even niet meer hihi en hopelijk kun je me wat adviseren en als ik overga op de opvolgmelk moet ik dan gewoon ineens alleen de opvolgmelk in de fles doen of langzaam afbouwen met bijv 6 scheppen zuiglingenmelk en 1 schep opvolgmelk en dan de dagen erna steeds een schep zuiglingenmelk vervangen door de opvolgmelk??
    Ze is een super tevreden meisje, drinkt verder goed, slaapt goed maar ben benieuwd hoe ik de voeding nu verder moet ´aanpakken´
    Nou sorry een heel verhaal, bedankt voor je antwoord!
    Liefs Anoniempje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Een baby van 6 maanden heeft 800 ml opvolgmelk per dag nodig. Meestal komt dit neer op 4 flessen van 200 ml (180 ml water en 6 schepjes). Hierbij hoort dan ook een fruithapje en een warme maaltijd. Je kunt over stappen op de opvolgmelk door de voedingen een paar dagen (halfomhalf) met elkaar te mengen.
    Groetjes, Petra

3. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je antwoord.. dan ga ik het vanaf morgen mengen!
    groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina