Ik weet niet zo goed waar ik deze topic moet plaatsen,want ik denk dat veel moeders na 10 maanden na de bevalling niet meer op de topic na de bevalling kijken , dus plaats hem dan ook nog maar hier ,misschien dat hij alsnog verwijderd wordt ,maar dat zie ik wel. Ik heb een vraag over de dames die ook een kindje hebben ouder dan 9 maanden ik heb sinds een maand ontzettend last van nachtzweten en een opgejaagt gevoel ook al sinds de bevalling erg moe en geiriteerd.... Zou dit nog steeds te maken hebben met het proces wat ontzwangeren heet ???? vooral het nachtzweten , echt al een paar keer wakker geworden en was drijf nat ik ben 28 zal wel vroeg zijn voor de overgang, lijkt me verschrikkelijk ,ben van de week al naar de dokter geweest en ben getest op mijn schilklier en was niks aan de hand .. Wie herkent dit en dan vooral het nachtzweten na zo,n lange tijd mijn meisje is 10 maaden ,zouden die hormonen dan echt zo lang door je lichaam gieren ??? Ik hoop dat er ook iemand is die dit herkent in deze fase en dat ik mij niet zo ongerust hoef te maken .. Liefs flower
Mijn zoontje is al wat ouder, maar bij mij is het ontzwangeren ook begonnen rond 10 maanden na de bevalling. En inm. zijn mijn hormonen nog niet helemaal op orde veel nachtelijk zweten, kan af en toe erg depri zijn, haaruitval e.d. en als ik ongesteld ben heb ik de ene na de andere opvlieger (had ik voorheen nooit) Het haaruitval is heel erg geweest dacht echt dat ik kaal werd... nu wordt het minder maar het is er nog steeds. Dus het kan heel erg goed te maken hebben met het ontzwangeren... En het kan helaas dus nog wel even aanhouden zoals bij mij. Ik slaap onder een zomerdekbed en heb nog steeds de zomeroutfit aan met het slapen anders hou ik het niet uit 's nachts en krijg ik het koud dan sla ik even een deken over mij heen die op het voeteneind ligt totdat ik weer ga zweten haha.
Bedankt voor je reactie ben blij om te horen dat ik dus niet de enige ben en dat sommige moeders nog lang ontzwangeren ,voel me gewoon totaal niet mezelf en ben zo opgejaagt, wil gewoon weer zo graag de oude zijn !!!
Ik ben ook 10 maanden geleden bevallen, en heb het ook nog heel vaak vreselijk warm. Vooral 's nachts. Ik zweet af en toe mijn bed uit, en ik wil altijd het raam open in de slaapkamer. Dat vindt mijn vriend niet zo leuk, want dat is een vreselijke koukleum. Maar het kan mij niet koud genoeg zijn op de slaapkamer. Verder ben ik ook verschrikkelijk moe, vermoeider dan toen ik net bevallen was (ik moet eigenlijk zeggen: op een andere manier moe...uitgebluster of zo) en ook vaak duizelig. Geestelijk word ik wel steeds meer weer mezelf, gelukkig... die depri gevoelens worden steeds minder.
Ik zweet ook veel, zelfs als ik het niet warm heb.... Heel irritant! Maar goed bij mij is t iets korter geleden dat ik bevallen ben!
hoi ik heb er ook last van, onze joey is nu 10,5 maanden ik ben best nog wel vaak depri en warm in de nachten, echt heel vervelend, ik heb na mijn zwangerschap nogal het eea meegemaakt met joey en mezelf lijkt nu dat alles tot rust komt mijn lichaam pas gaat ontzwangeren zeg maar, ook last van duizelingen, snel geirriteerd enzo, beetje jammer ik was voor mijn bevalling ook helemaal niet zo, ben echt verander en hoop ook dat dit snel weg gaat want voel me zo rot naar mijn man en joey toe, maar goed mijn man kan wel wat hebben en joey lacht alleen maar dus dat maakt mijn dag dan ook wel weer goed hihhihhi. denk dat het ontzwangeren bij sommige mensen idd gewoon wat later begint ofzo... groetjes en succes angelique