Ik ben hier nieuw op dit forum. Sinds oktober 2013 aan het proberen zwanger te worden. Zaadonderzoek vriend was goed, bloedonderzoek bij beiden goed en gyn oz ook. Al half jaar ovulatietest gebruikt; elke keer positief, dus ik heb gelukkig een eisprong (en voel deze soms ook). In december 2014 van huisarts advies om nog 3-6 mnd te proberen, daarna evt verwijzing naar gyn. Morgen ga ik bellen dat we verwezen willen worden. Ik ga me steeds meer zorgen maken. Als tiener had ik regelmatig eerste dag van menstruatie veel buikpijn; pijnstillers hielpen goed en uiteindelijk met de pil 5 jaar bijna nergens last van gehad. De eerste 8 maanden na pilstop bijna geen buikpijn. Daarna af en toe meer en minder. Wisselt per maand, ene maand 1 dag veel buikpijn en rommelende darmen, andere maand bijna geen last. Met paracetamol is het goed behapbaar. Ik heb behalve dit geen andere buikklachten. Ik ben wat gaan lezen op internet en ben nu best wel bang voor endometriose. Het hoeft natuurlijk niet, ook omdat bij endometriose veel meer klachten kunnen voorkomen. De combi van de buikpijn en dat het maar niet lukt om zwanger te worden maken me best bezorgd. Zijn er meiden met dezelfde soort klachten, zonder dat het endometriose is?
ja.. ik heb geen endometriose, en wel veel buikpijn als ik ongesteld moet worden volgens mij zijn buikkrampen ook heel normaal bij menstruatie. Ik heb ze altijd gehad
Lijkt me stug dat je endometriose hebt als je alleen de eerste dag buikpijn hebt wat met paracetamol te verhelpen is. Menstruatiepijn heet dat vervelend dat je niet zwanger wordt. Maar ga niet teveel bedenken van te voren want dan maak je jezelf gek!
Ik denk dat jouw buikpijn normaal is voor bij je menstruatie zeker als het in de loop van maanden niet pijnlijker wordt en je er soms helemaal geen last van hebt, is de kans heel klein dat je endometriose hebt. Je kan het uiteraard aan je huisarts of aan de Gyn voorleggen, en afwachten wat ze zeggen.