super sterke voorkeur voor een ouder

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Crazy angel, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Mijn zoontje is zoooo papa gek.

Als hij weggaat, moet hij huilen/piepen en gaan zn armpjes stellig richting zn vader.
    Als we gewoon samen zijn moet hij alleen op papas schoot, niks van mama willen weten.
    In mn armen wurmt hij zich er altijd uit en hangt voordurend om papa...

Het was vroeger ook al wel, maar nu steeds erger... :(
    Terwijl ik hem altijd verzorg, thans, t meeste dan..

Wiens kind ook een sterke voorkeur? word er soms wel verdrietig van

2. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hier eentje, maar dan aan mij. Ze zei net zelfs dat papa eng is. Moet zeggen dat ik er nu wel wat meer moeite mee krijg. Het is altijd mama tillen, mama mee naar de wc enz. Hoop wel dat het minder wordt

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    haha lekker toch, is ie ook voor papa als ie gepoeps heeft:D

maar ben jij overdag veel thuis met hem en is papa er alleen s avonds en in het weekend? dan is het natuurlijk wel te begrijpen voor je zoontje, hij ziet jou dan al meer dan genoeg haha

waarschijnlijk is t gewoon een fase en over een tijdje andersom...

4. maliro

maliro Niet meer actief

ik ben alleenstaand en heb mama-plak-kinderen. Vaak leuk maar soms ook wel vervelend hoor. heb dagen dat ik niet eens even fatsoenlijk naar de wc kan :)

5. Username

Username Niet meer actief

Het zal vast een fase zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat het echt niet leuk voor jou is. Ik zou er ook van balen.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Dat lijkt me heel vervelend!

Ik merk dat mijn zoontje meer naar mij toe trekt.
    Hij slaapt makkelijker als ik hem ik bed leg en eet ook makkelijker als ik hem eten geef.

Wij zijn er nu dus op gaan letten dat niet ik hem elke keer op bed leg of eten geef omdat dat makkelijker is.
    We proberen het zo veel mogelijk af te wisselen in de hoop dat hij niet te veel naar 1 ouder trekt.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier eentje die al twee jaar aan mama vastplakt. Vind het wel eens sneu voor papa maarja ik ben er altijd en man is wat onzeker en bij gaat het allemaal wat natuurlijker, ik ben zowel de trooster als de stoeier zeg maar. Aan de ene kant streelt het me wel maar soms pfff, maar zoontje gaat over drie weken naar de psz en denk dat dat voor ons beide wel goed is...

Ik hou er ook wel rekening mee dat er straks een papafase aanbreekt, want die komt er ongetwijfeld. Zo zal er bij jou een mamafase komen en het is natuurlijk niet rot bedoeld van die kleintjes, probeer het niet te persoonlijk op te vatten ;)

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Onze dochter trekt vooral naar papa als ze in een sprongetje zit. Soms wel een paar weken dat ze alleen maar papa wil, en mama zowat genegeerd wordt ;). Werd er in het begin ook verdrietig van, maar zie er nu een patroon in (sprongen). Want zodra ze uit een sprong is, merk ik hier niets meer van.

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ons zoontje is echt een mama's kindje. Hij houdt mij overal en altijd in de gaten en volgt mij overal naar toe. Mama tillen, mama mee, mama helpen. Papa heeft inmiddels wel wat dingetjes met hem en die doe ik ook bewust niet. Zodat papa ook echt iets heeft wat alleen hij met ons zoontje doet. Zoontje 'vraagt' er ook echt om bij papa.
    Ik douche 's avonds altijd met de kleine en na het douchen mag hij even beneden in zijn pyjama bij papa op de bank zitten. Ik loop dan ook echt weer naar boven, zodat ze even samen zijn. ( en ik ook even rust heb :p)

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ook echt papa!!! maar dat komt ook wel omdat ik het stiekem een beetje voed haha. Papa vind het he-le-maal geweldig dat Ivan gek op hem is. En dat vind ik ook want ik ben immers als de hele dag met hem.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier trekt ze meer naar mij, maar niet in het extreme.
    Komt echt allemaal goed.... ook al oogt het vervelend. Maar vader zal wel vaak weg zijn ivm werk niet? Kun je het zo wat relativeren, hij ziet hem dan al zo weinig.

Vaak trekken ze ook naar de persoon wiens karakter beter op hun eigen karakter aansluit. Zegt niet dat hij jou dan helemaal niet meer leuk vindt.... toch wel hoor.

12. Armina

Armina Niet meer actief

Ik voel met je mee! Onze dochter (1 jaar, 4 mnd) is ook gek op pappa. Nu snap ik dat wel.. hij heeft de eerste 10 mnd voor haar gezorgd... maar ik vind het ook niet altijd leuk. :cool:

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Hier trekt mn jongste mannetje ook meer naar zijn papa, zodra hij papa ziet tel ik niet meer mee. Hij eet en drinkt ook beter bij mn vriend Ik vind het ook niet altijd leuk hoor maar ik heb nog een zoon en die hangt meer aan mij dus het is goed verdeeld ;)

14. magda24

magda24 Lid

20 nov 2012
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    hier ook een echt papa kindje (terwijl hij alleen maar mama roept) maar mijn man werkt in diensten en ik ben de hele dag thuis.

soms is het ook wel eens lekker dat de kleine zoveel naar papa trekt dan kan mama af en toe eens even tijd voor haar zelf nemen.

Deel Deze Pagina