Voetenzak wandelwagen nu nog gebruiken?

Discussie in 'Verzorging' gestart door wendyw80, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hallo.

Onze kleine meid zit sinds een week in de wandelwagen.
    Met dit mooie weer gebruiken we alleen een fleece dekentje als
    we smorgens vroeg op pad gaan omdat het dan nog zo fris is.
    Nu was het zaterdag stralend weer en het viel me op hoeveel kindjes
    er nu nog in de voetenzak liggen.
    Er was zelfs een kindje die tot zijn nekje lag ingestopt:$
    Zijn wij nu zo verkeerd bezig om geen voetenzak te gebruiken of zijn
    er hier meer die het niet doen?

2. adi

adi Niet meer actief

Zaterdag en zondag kon je zelf met korte mouwen naar buiten, zo warm was het! En dan een kindje helemaal instoppen in voetenzak? Bah, vind ik echt zielig ;)

Die van mij hadden zondag met wandelen gewoon een vestje en schoentjes aan over hun gewone kleren. Geen dekentjes, mutsen enz. Was echt veel te warm voor.
    En toen we ze uit de wagen haalden was hun rug nog bezweet.

Misschien dat je pasgeboren baby wat meer instopt, maar die van jou en mij (van rond 8mnd) mogen gewoon dezelfde aan wat wij hebben. Alleen de oren even afschermen als het hard waait.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier soms nog even de voetenzak over de beentjes. Maar zoals gister zou ik geen voetenzak meer gebruiken. Soms is het s morgens toch nog wel erg fris dus dan vind ik de voetenzak nog wel ideaal. Ook wanneer hij lekker ligt te slapen in de wagen gebruik hem.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    zaterdag had ik hem nog wel even gebruikt, maar alleen een beetje over zn beentjes, maar gister heb de voetenzak er helemaal uit gehaald. Als het echt fris wordt weer, dan doe ik hen er wel op. Ik doe finn een vestje aan, en als het wat waait, nog een bodywarmer erover heen.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb vorige week de voetenzak uit onze mura gehaald. Gaat prima. Alleen 's ochtends is het nog echt wel fris, meestal gaan we pas 's middags op pad, anders een lekkere fleece deken over de beentjes. Ik heb nog wel de winterjas hangen voor als we wel 's ochtends weg moeten en neem dan een zomerjasje mee voor als het wel te warm wordt.

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb de voetenzak maar een paar keer gebruikt.. Ik snapte er geen snars van.. vond hem zo groot voor Gijs... t zal idd wel de bedoeling zijn je uk er tot de nek in te doen, maar dat ziet er niet uit..

afgelopen zaterdag had ie een zomerjackie aan en zo mee in de maxicosi... ( we liepen over een braderie, lekker in de luwte..)

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat hangt wel een beetje af van waar je woont...:D:D:D:D:D

Hier kon dat dus "net" niet..

8. adi

adi Niet meer actief

hahaha dat kan natuurlijk, hier in het zuiden was het lekker heet :D

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    haha dat dacht ik al...

Ik zit hier ( welliswaar t zuiden van Friesland, zo'n 11 km vanaf Lemmer) lekker op t platteland:D tussen de koeien!!! ( ze zijn vandaag bij ons voor t eerst naar buiten geweest)

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Vergeet niet dat ze stil zitten in de wagen, en als de zon dan even weg is en er staat een windje, dan kan het nog best even fris zijn.
    Ik heb de voetenzak nog wel in de wagen, maar open geslagen.
    Valerie haar beentjes zitten er dus overheen.
    Als ik het wel fris vind, kan ik hem alsnog gebruiken.

Heb vorige week ook nog veel kinderen gezien met dikke jassen en zelfs met dikke wintermutsen op.
    Je kunt ook overdrijven...;)

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter zat tot gisteren op de voetenzak, maar ik deed hem alleen af en toe half dicht (tot de veiligheidsbeugel van de wagen) als het waaide of als ik het eventjes wat kouder vond. Heb nu de voetenzak er maar uitgehaald - ze past inmiddels ook wel zonder zak in de wandelwagen.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier zit de voetenzak nog in de wagen maar het gedeelte wat over de beentjes gaat dat kan ik eraf ritsen en dat heb ik al een aantal dagen gedaan. Denk dat ik hem er maar helemaal uithaal want ze voorspellen toch best wel lekker weer voor het weekend. Ga toch bijna altijd in de middag lekker wandelen.

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb de voetenzak al weken uit de wagen.. ;) Mijn moeder heeft hem er soms nog overheen, maar ik heb haar gewoon lekker dikke sokken aan en schoenen, en eerder nog een winterjas en nu gewoon haar zomerjas of op warme dagen een vestje.

Ik heb alleen het stuk van de voetenzak waar ze in zit zeg maar (onder zich) er nog in, omdat de wagen anders nog veel te groot is!

14. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Een voetenzak is voor in de winter, evenals een dekje over de kinderwagen. Wat doe je dan als het vriest? Het is al gauw veel te warm, en beter te warm als te koud. Oververhitting kan vervelende complicaties hebben.

15. Tink

Tink Niet meer actief

Hier heb ik het voetengedeelte opgerold, en als het nodig is rol ik die weer even af. Want ik vind het nog best koud hoor 's morgens...

16. Hester

Hester Niet meer actief

Na maanden helemaal niet in de Bugaboo gezeten te hebben, wilde mijn zoontje (bijna 3) er vandaag ineens in. Hij klom in de wagen, ritste de voetenzak (die er nog van vorige winter in zat) tot aan zijn kin dicht, deed zijn armen er ook nog in en had daarmee de grootste lol..

..dus als jullie mij hebben zien lopen met zo'n dik ingepakt kind: het was niet míjn idee haha!

17. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Daar wilde ik ook nog een topic over neerzetten.
    Hier ligt ze ook nog in de voetenzak want ik heb geen idee hoe het anders zou moeten. Eén keer bewegen met de beentjes en dekentje ligt op de grond toch? Zetten jullie dat dan vast ofzo?:(

Deel Deze Pagina