Onze zoon van 10 maanden wordt nu al 3 nachten achter elkaar om het uur wakker voor een voeding. Hij is ontroostbaar tot hij aan de borst ligt te drinken. Hij drinkt dan ook gulzig. Mijn borsten voelen leeg aan en er komt weinig uit waardoor hij gefrustreerd raakt en gaat huilen omdat er weinig uitkomt of te lanngzaam. Pas na een paar keer zuigen hoor ik hem de melk doorslikken. Eergisteren had hij ook koorts maar dat was direct na een paracetamol gedaald. Hij heeft rond 8 maanden zijn eerste tandje gekregen. Kan het zijn dat hij door het doorkomen van de andere tandjes meer wil drinken? Ik zie namelijk nog geen signalen van andere doorkomende tandjes. Of kan het zijn dat dit regeldagen zijn? In de boeken lees ik namelijk niks over regeldagen bij 10 maanden. Hij krojgt voor de rest al zijn fruithapje en van zijn groentehapje eet hij niet meer dan 4 theelepeltjes. Gisteren heb ik hem 160 cc pyamapapje gegeven en toen hield hij het uit van 12 uur tot 3 uur. Deze voeding dronk hij ook gulzig op. Terwijl hij er al 2 uur vantevoren al bij mij aan de borst had gedronken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Regeldagen kunnen altijd voorkomen, het geeft gewoon aan dat er een tekort aan melk is en dat je baby het probeert te vermeerderen. Misschien kun je eens een kolfweekendje regelen om je melk weer op te plussen. Een weekend waarop je bijvoorbeeld elk uur even kolft. Je borsten zullen na zo'n weekend weer voller voelen. Natuurlijk kunnen er naast een tekort aan melk andere oorzaken zijn voor het gedrag van je baby, zoals het verwerken van indrukken.