Hey dames, Mijn zoontje (nu 10 maanden), vindt het niet fijn als ik hem neerleg om bijvoorbeeld zijn luier te verschonen of hem aan te kleden. Hij begint meteen te huilen (hij hoeft het aankleedkussen maar te zien). Als ik hem dan neerleg dan kromt hij zijn hele rug en begint hij heel hard te huilen. Hij gaat dan steeds proberen om te rollen, dus moet ik hem tegen houden. Ik zeg dan "even liggen blijven" of "nee", maar hij blijft huilen/boos. Ik dacht, misschien heeft hij wel ergens pijn als ik hem neerleg maar van de andere kant merk ik ook dat hij soms wel af te leiden is (als ik gek doe, of hem iets geef <--- dit werkt niet altijd). Wat is dit toch en misschien iemand tips om hiermee om te gaan? Want luier verschonen duurt op deze manier wel erg lang
Ik lees mee...onze dame van nu 1 jaar doet dit ook sinds een maand of 10. Het wordt wel steeds erger, ik moet haar nu echt met grof geweld verschonen en aankleden anders lukt het gewoon niet. Ze is kwaad, blijft rollen tot ze op haar buik ligt en is dan weer de vrolijkheid zelve. Eerst dacht ik ook: ze zal toch geen pijn hebben, aan haar oortjes ofzo, maarja, dan kan ze 2 seconden later toch niet supervrolijk zijn? Ik zie zo langzamerhand echt op tegen het verschonen en aankleden..
Hey RoAn1981, Ja dat heb ik dus ook. Ik zie er ook steeds weer tegenop. En inderdaad als ze daarna meteen in een oogwenk weer vrolijk zijn, dan is het waarschijnlijk toch gewoon drift denk ik. Maar hoe ga je hier als beste mee om vraag ik me af?
Hier ook pfff... ik vermoed maar dat het een fase is....en ik hoop dat het straks makkelijker wordt als ze echt los kan staan. Begon er ook tegenop te zien, maar heb nu geaccepteerd dat het gewoon 5 keer per dag schreeuwen is/kan zijn. Als het echt een erge keer is kleed ik haar uit terwijl ik haar op mijn arm houd en doe de nieuwe luier ook om terwijl ze op mijn schoot zit. Dus zo kort mogelijk op de rug op het kussen Maar soms laat ze zich nog afleiden en dan gaat het super makkelijk Hier al alles te spelen gegeven: afstandsbediening, vaste telefoon, speeltjes, touwtjes van mijn trui, ... Verder gekke bekken en liedjes. En wat nu (even) werkt: iets in mijn mond (speeltje) en dat haar laten afpakken en ondertussen (wel af en toe kijken of alles schoon is ) verschonen. Verder blijf ik elke keer uitleggen wat ik doe in de hoop dat ze er ooit aan went.... Maar nieuwe truuken zijn ook hier welkom! haha
Tja, wat ik tot nu toe heb geprobeerd (en wat soms werkt ) is haar afleiden met een speeltje of iets in haar handen, wat ze alleen op de commode krijgt. En dan maar snel werken, haha. Maar dit werkt de laatste tijd ook steeds minder.
Bij zoonlief hielp het als ik hem op de bank verschoonde, dat hij aandachtig Bumba kon kijken. Op de commode was een ramp. Bij dochterlief is op de bank een ramp. Op de commode heeft ze speelgoedje liggen en gaat wel goed. Maar zij heeft nooit zo erg gedraaid als zoonlief tijdens het verschonen.
Hahaha sorry! Hier nog steeds en wordt alleen maar erger. Wat hier hielp was een speeltje geven, of iets wat ze echt leuk vond. ( afstandsbediening tv of zo) Nu werkt dit eigenlijk ook niet meer. Afzien dus en ik houd mezelf voor dat het een hele lange fase is....
Hier hetzelfde, dochter bijna 1 jaar, en drama met aankleden en verschonen! Niet willen liggen, draaien, zitten etc. Gek word je ervan! Speeltjes in handen helpt ook niet meer, dus het is elke keer een strijd om de luier te doen. Als het een fase is dan hoop ik dat het snel voorbij is.....duurt namelijk al een maand of 2.....
Op een gegeven moment willen alle kindjes niet meer gaan liggen. zodra hij kan staan kun je proberen staand te verschonen. In de woonkamer of bij zijn bedje. Ergens waar hij afleiding heeft. Hij kan zich dan aan een stoel of bedje vasthouden.
Hier ook een periode van een paar maanden gehad. Hoort erbij, als ze kunnen zitten en staan hebben ze geen zin meer om stil te liggen.... Afleiden met een speeltje wil nog wel eens helpen, maar heb hem ook regelmatig staand verschoond. Inmiddels blijft hij 9 van de 10 x weer netjes liggen.
Mijn knul doet dit ook. De kleine etterbakjes! OF jullie worden NU zindelijk of jullie dimmen in en laat ons jullie luiers verschonen! Ik zeg altijd: als je gaat liggen meuten, duurt het alleen maar langer. En soms roep ik zijn vader erbij en doen we het met zijn tweeën. Soms is hij zo wild aan het doen, dat ik er klaar mee ben; dan pak ik hem op, zet ik hem in zijn badje, laat ik de douche op temperatuur komen en doe ik het zo. Heeft hij gelijk een bad gehad.
En na het badje moet je hem toch weer neerleggen voor luier/aankleden etc.? Hier is het ook vaak een probleem. Elke paar dagen ontdek ik weer iets nieuws wat hem redelijk rustig maakt. Vorige week was dat bijv. de haarborstel. Nu is het een klein kartonnen doosje (van de vitamine of neusdruppels..)
Hier is het ook een ramp met aankleden en verschonen. Afleiden werkt niet meer, dus heb ik besloten me er maar niet te druk om te maken en alles staand te doen. Wel met de hoop dat het uiteindelijk weer beter wordt
Ja, maar dan stribbelt hij iets minder.... Hij spartelt namelijk de ene keer harder dan de andere keer. Ik dacht dat je dat er wel uit op zou kunnen merken
Komt valzelf goed. Ik had het hier rond 7-9mnd maar toen ze gewoon af en toe mocht staan etc had ze door dat ze niet beperkt word. Ik verschoon altijd zo: leggen, luier uit, dan mag ze staan/zitten wat ze wil terwijl ik andere luier pak, broek eventueel etc. Daarna leg ik haar weer en hup luier in en klaar.
Hou op zeg!, onze dochter is nu 10 maand en sinds een dikke maand ook bezig met rollebollen op het aankleedkussen. Ene keer erger dan andere keer. En trappen dat ze kan! Word soms bijna omver gekickt door die beentjes, haha! Oja en dan is ze soms al aan het jengelen en dan ligt ze trappen, maar vervolgens knalt ze dan met haar hoofd tegen de muur, BOINK! Janken dus!!! Zijn we nog verder van huis.... Ik probeer ook van alles, zingen, lege verpakking vd billendoekjes, een tissue, haarborstel...Vooral savonds heb ik het er soms echt mee gehad, dan ben ik zelf moe en dan MOET je leuk gaan lopen doen om haar af te leiden. Dus dan zing ik maar weer uit volle borst "Berend botje" en "In de manenschijn". Als ze dan eenmaal in bed ligt(en EINDELIJK stil is...)plof ik vaak met een grote zucht neer op ons eigen bed, dan moet ik echt even bijkomen hoor Oja en het kan nóg erger; luier verschonen, luier af, en vervolgens de hele boel onder plassen....Grrrrrr!!!:x
Hier is verschonen en aankleden ook een regelrechte ramp. Als ze het kussen ziet begint ze al te krijsen. Continu wil ze zitten, staan of omdraaien op het kussen.
herkenbaar! Ik geef haar haar tandenborstel dat vindt ze een leuke afleiding (kort). Maar het beste werkt: even snel de luier wisselen en haar laten staan op het aankleedkussen en dan houdt ze haar armen op mijn nek (en ik hou haar natuurlijk tussen mijn 2 armen tijdens het aankleden). Dus als je kindje al enigzins op zijn benen kan staan zou ik dit zeker proberen, aankleden is hier geen drama meer.
Allemaal ZO herkenbaar! Het beste werkt bij mij ook staand verschonen of op tafel en dan buig ik over hem heen met een babykoekje in mijn mond wat een piepklein beetje uit steekt zodat hij uitgedaagd wordt dat uit mijn mond te pakken terwijl ik supersnel zn billen af moet vegen!! Bij opa en oma hebben ze een glazen lamp boven de tafel hangen die erg interessant is om onder te blijven liggen.
LOLLLLL Duidelijk hebben dus heel veel kindjes (vooral ouders) hier "last" van. Leuk om te lezen wat voor capriolen er uitgehaald worden om kindjes stil te laten liggen hahaha Vooral die met het koekje in de mond van Leonora vind ik errug leuk! Ga ik ook proberen! Zingen doe ik ook al altijd en ik geef hem inderdaad ook steeds iets nieuws in zijn handen maar ja... dat werkt maar kort! Staand verschonen heb ik nog niet geprobeerd, zal wel wat oefening vergen denk ik maar ga ik ook proberen! Thanks allemaal!