Hoi meiden, advies gezocht! In een kleine maand is onze zoon van kruipen naar zitten, staan en langs de boxspijlen schuifelen gegaan. Elke keer was het weer best wat frustratie maar hij leek eindelijk tevreden toen hij lekker naar zijn speelgoed kon kruipen en er zittend mee kon spelen. Nu wil hij echter weer alles tegelijk. Nu hij kan staan is zittend spelen niet intressant meer maar staand spelen kan hij ook nog niet (althans, niet met het speelgoed waar hij mee wil spelen. Hij probeert het dan wel met een handje te pakken (waarna hij omvalt), maar dat lukt nog niet. Natuurlijk zijn we zo trots als een pauw maar man oh man oh man... Zelf kan hij er niet blij mee zijn. Zo boos, zoveel krijsen en maar rammelen aan de spijlen. Hoe kan ik he, hiermee helpen/afleiden? Hoe lief ik hem ook vind, ik begin er een stevige hoofdpijn van te krijgen dag na dag Of zit er niks anders op dan doorbijten, blijven herhalen dat het een fase is en hopen dat hij snel onder de knie krijgt wat hij wil? Alvast bedankt!
Die frustratie zorgt er voor dat hij blijft proberen, ik zou 'm soms even lekker z'n frustratie laten uiten en soms proberen wat af te leiden. Maar het is idd een fase. Een terugkerende ook
Daar was ik al bang voor haha. Ik laat hem, zolang het niet is om pijn ood, ook gewoon lekker gillen gezien ik nog geen goede afleiding heb gevonden (muv de afstabdsbediening om mee te spelen maar dat is laatste redmiddel haha) en omdat het idd ook helpt met proberen. Vind het deze keer alleen wel echt pittig dus dacht, misdchien heeft iemand een gouden tip bedankt voor je reactie!
Hier ook een zoon die meer wil dan die eigenlijk kan. Hij is nu 3,5 maand en het enige wat ie wil is zitten en op zijn buik liggen ( nu kan ie dat laatste al best goed eigenlijk) maar liggen wil ie dus echt niet meer en is het meteen brullen geblazen. Het op zijn buik liggen hebben we ivm kinderfysio wel veel moeten oefenen dus daar zit het hem al in. En hij maakt daarbij ook al kruipbewegingen ( terwijl ie dat helemaal nog niet kan). Moet er wel veel om lachen en dan lacht meneertje gelukkig ook mee. Maar ken je frustratie dat ze zoveel willen.
Hahaha, wat lief! en heel herkenbaar.. de frustratie (bij hun).. Hier eentje die dus ook al staat.. hij wil ook veel meer dan hij eigenlijk al kan.. Ik denk dat er een stuk meer rust voor hunzelf komt zodra ze het kunnen.. Meer onrust voor ons uiteraard soms denk ik jeetje 9 maanden en al stevig kunnen staan en ook weer kunnen zitten en kruipen.. straks loopt ie ontzettend vroeg! Dat kan ook nog he.. pff wat mij betreft mag hij nog even wachten.. anders is het huis niet meer veilig
Jaa ik ken het.. hier ook een klein drifkikkertje Eindelijk kon hij kruipen dat heeft welgeteld 2 weken geduurd dat hij daar tevreden mee was. Volgende stap zichzelf optrekken, en toen langs de tafel lopen. Nog niet goed genoeg meneer wil lopen maar dat zal nog wel even duren denk ik.. iedergeval als er iets niet lukt schreeuwt hij alles bij elkaar. Inderdaad wat je zegt even doorbijten totdat hij weer wat nieuws geleerd heeft en ik begrijp helemaal wat je bedoeld!
Heel herkenbaar! Onze uk moest en zou dat gene wat hij in zijn hoofd had ook echt kunnen. Een echte doorzetter maar hierdoor had hij geen rust en ging zelfs snachts oefenen. Erg vermoeiend en de komende tijd zal dat zo blijven. Uk is nu net 20 maanden en zijn doel nu is praten. Hij begrijpt heel veel, kan al wat woorden ( van mams,papa , ernie, bert elmo, bord, brood, eet,slaap, werk, maar ook kerstboom) nu wil hij ook zinnentjes maken. Soms erg frustrerend voor hem. we helpen hem door te raden wat hij zegt en goed te zeggen. Veel te zeggen dat hij het goed doet helpt hem ook.
Wat fijn die herkenning en allemaal heel erg bedankt voor de reacties meiden! En succes allemaal natuurlijk! Haha
Volgens mij wilt bijna ieder kind meer dan hij/zij kan, het lijkt me ook frustrerend als ik van alles zie gebeuren om me heen maar zelf nog totaal geen controle over m'n lichaam zou hebben Frustratie is volgens mij de beste motivatie waardoor ze willen en durven leren! Dus even door de zure appel heen, en daarna komt de fase dat je erachteraan mag rennen