Niet in de wieg willen slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by deb27, Aug 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi,

Ik hoop dat jullie tips hebben want het begint nu wel wat vermoeiend te worden.
    Onze dochter is nu 3 weken en 3 dagen oud en in het begin wilde ze nog wel in de wieg slapen maar sinds een 2 week niet meer.
    Als ze bij mij in bed ligt slaapt ze zo en houdt ze dat ook echt een paar uur vol, heel lief natuurlijk maar ik slaap niet meer.. gelukkig hebben we een bed van 1.80 breed en heeft ze alle ruimte..
    Als ik haar na de borstvoeding in haar wiegje leg, dan slaapt ze meestal al, word ze binnen een paar seconde wakker en zet ze het op een huilen.
    Ze word dan ook echt niet meer stil en als ik haar bij me neem is het goed en valt ze weer in slaap. Als ik het dan na een tijdje weer herhaal om haar in de wieg te leggen is ze weer binnen een paar seconden wakker. Ze is heel druk met haar handjes en heb nu een inbaker doek, gisteravond voor het eerst gebruikt maar dan is ze helemaal woest.

Heb ook al de tip gekregen om haar maar gewoon te laten huilen maar ik kan dat echt niet...

Hebben jullie tips zodat ze weer in haar wiegje gaat slapen? Wiegje staat trouwens naast ons bed.

Alvast bedankt,

Liefs Deb

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog gefeliciteerd met je dochtertje!

Ik moet direct weer denken aan de periode dat mijn zoontje zo klein was. Hij sliep ook de eerste week nog keurig in zijn wiegje.. toen de kraamweek voorbij was alleen niet meer;).

Hoe doet ze het overdag? Waar slaapt ze dan?

Mijn zoontje heeft veel op mijn borst gelegen. Ik heb hem ook vaak s avonds op mijn borst gehad en dan lekker op de bank. Ik weet niet vanaf wanneer jullie haar in het wiegje leggen? Ze wil in elk geval graag bij je zijn en daar is niets mis mee! En laten huilen hebben wij hier nooit gedaan en het is helemaal goed gekomen:)!

Wat ik hier weleens deed hem in eerste instantie op mijn borst inslaap laten vallen (en ik sliep soms dan ook wel in) en na een tijdje in zijn wiegje leggen.. dan bleef hij meestal wel slapen. Als ik hem zou overleggen op het moment dat hij eerst naast me lag moest ik hem eerst nog oppakken en dat leek me niet zo handig, extra handeling en meer kans op wakker worden. Ook hebben wij echt wel weken (maar goed, het was toen ook winter en hij was vrij klein) kruiken nog gebruikt als voorverwarmen, zodat de overstap niet zo groot was van warm bij mama en koud in het bedje.

Ik snap trouwens dat het vermoeiend is... maar geniet er ook van hoor, want als ik er aan terug denk...... heerlijke tijd!!!:)

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Tsjaa zo gek is het niet fat ze bij je wil zijn...
    Ze heeft 9 maanden in je gezeten en jij ben haar enige vertrouwde(samen met papa) in haar leven..

Vergeet niet dat ze pas 3 weken is..

De enige tip die ik voor je heb is, laat het los, accepteer het.
    Het gaat vanzelf weer over

4. tuc

tuc Niet meer actief

gefeliciteerd nog met je meisje!

Zeker niet laten huilen, die ukkies doen dat ook niet bewust he??
    Hier ook een periode van een aantal weken gehad waarbij ons zoontje de hele nacht tegen mij aan sliep, ik sliep dan idd niet. Maar hier was het probleem ook al snel duidelijk. Hij bleek ernstig geobstipeerd te zijn en kon niet zelf poepen.

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    Dank jullie wel meiden, wat fijn wat herkenning...

Ik laat haar ook echt niet huilen, maar niet altijd begrip van de omgeving daarvoor... Ze is nog zo klein en heeft zo lang in mijn buik gezeten dat ze dat gewend is en ik vind het ook wel heerlijk dat ze bij me wil zijn...

Marvb, ze slaapt overdag of in de box, kinderwagen, soms wel wiegje of heerlijk in mijn armen. zit er aan te denken om een draagdoek te kopen zodat ik dan haar heerlijk bij me heb maar wel mijn handen vrij.

Ze heeft ook wel last van krampjes en poept maar 1x per week en daar heeft ze ook gauw last van als ik haar neer leg.
    Meestal heb ik haar in mijn armen na het voeden voor een boertje en leg ik haar dan in de wieg.
    de tip voor een kruikje in bed is ook een goed idee, want ja het is wel een stuk koeler als ze bij mij weg komt!!

6. lusa30

lusa30 Actief lid

Dec 4, 2012
    156
    0
    0
    Misschien is een Co. Sleeper wat voor jullie.
    Zit aan je eigen bed vast. Ze heeft dan wel haar eigen stuk. Als ze dan inslaapt kun je jezelf weer terug draaien op je eigen bed helft.

7. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Mijn jongste wou ook niet meer in zijn wieg. Pas toen ik een klein hittepittenzakje bij het voeteneinde legde wou hij wel weer in zijn wieg.
    Met een kruik voorverwarmen was blijkbaar niet voldoende.
    Zo´n hittepittenzakje neemt weinig ruimte in beslag en rolt niet maar geeft wel voor een langere tijd warmte af.
    Het was trouwens niet koud in de kamer zelf.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Draagdoek zou ik zeker doen! Is hier voor beide meiden een enorme uitkomst geweest.
    Inbakeren moet je soms even een paar dagen volhouden, voordat ze daar tevreden mee zijn.

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Hier heeft ze de eerste weken dat ze thuis was (ze was toen 5 weken) ook vaak op mijn buik, of op die van mijn vriend geslapen.

Ik was er ook niet zo gerust op, maar af en toe kon ik zelf ook wel even in slaap vallen dan.

Overdag hield ik haar ook heel vaak in de draagdoek, daar sliep ze zalig in!

Het gaat inderdaad echt wel over, hier was het na +/- 3 weken over, en kon ik haar snachts na de voeding meteen terug in de wieg leggen!

Het is wel erg vermoeiend.

10. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ons dochtertje wilde ook niet slapen in de wieg en ik heb haar toen ze drie weken was in haar ledikantje gelegd op haar kamertje. dat ging een stuk beter en zijn toen begonnen met inbakeren en toen ging ze gelijk hele nachten doorslapen. ondertussen niet meer ingebakerd maar slaapt nog steeds prima.

11. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    Dit! Gewoon zo'n ikealedikantje aan je eigen best vastmaken. Echt ideaal hier!

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    mee eens! Voor overdag een draagdoek nemen. Lekker dicht bij mama slapen ze gewoon het beste en het brengt je kindje veel rust.
    ... en snachts eventueel inbakeren, maar daar zou ik nog even mee wachten als ik jou was en alleen doen als het echt nodig is. Inbakeren moet je namelijk ook weer afleren...
    een co sleeper is ook een idee inderdaad!

13. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    herkenbaar!
    Hier oo ktot 2 weekjes lekker in de wieg geslapen,
    zowel overdag als s'nachts. Daarna wilde ze er niks van weten en wilde ze vooral op de borst. Heb eraan toegegeven en zo heeft ze tot ze ongeveer 6/7 weekjes was voornamelijk op onze borst geslapen. Daarna was het voorbij en sindsdien slaapt ze weer in der wieg. De puckababy werkt ook erg goed hier!
    Denk dat het gewoon een fase is, ze zijn nog zo klein dan. Laten huilen vind ik geen optie, heb het bij mijn eerste wel met pijn in mijn hart gedaan en die bleek later allergieen en luie darmen te hebben. Zo'n schuldgevoel gehad :(

Share This Page