Baby 5 maanden ineens onwijs onrustig!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roxyroxx, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Mijn zoontje isnu sinds zaterdagavond ineens heel onrustig. Ik moest toevallig maandag bij HA zijn voor mijzelf, dus dacht ja nu ik er toch ben... Ze dacht aan tandjes. Kan goed kloppen want mannetje vind de bijtringen erg fijn en bijt daadwerkelijk overal op en heeft wat verhoging. Niet veel poepluiers maar hij heeft al tijden last van obstipatie, dus dat leek me wel logisch dat hij daar geen last van heeft. Nu is het alleen zo dat hij voorheen tegen half 8 naar bed ging, laatste fles slapend kreeg en dan om (rond) 4 uur wakker werd voor een nachtvoeding. Voor ons prima want hij zit op Nutramigen AA dus dat verteert sneller. Geen probleem dus, hij krijgt een fles voeding en gaat weer slapen.

Nu is het zo dat hij niet meer om half 8 gaat slapen. Ik doe wel
    Zijn nachtritueel, badje, massage, pyama aan, flesje in de stoel op zijn kamer en in de slaapzak. Dan slaapt hij max een 1,5 uur en dan is hij weer wakker. Gisteravond wilde hij pas om half 12 slapen, dag ervoor om 12 uur. Icm de nachtvoeding is dit best zwaar want de boef wil ook volledig entertainment als hij wakker is, alleen spelen is niet leuk. Gelukkig slaapt hij na de fles van 4 uur wel weer, maar hij is dan om 6 uur weer wakker.

Is dit een fase? Heeft het met de tandjes te maken? Kan ik er iets aan doen? Heb het boek je Baby in een droomritme, echt fijn maar werkt nu dus niet omdat ik hem na max 90 min in bed leg maar hij is nu gewoon niet moe.... Hij is ook heel druk met vertellen (haha brabbelen) en met zijn handen slaan etc., maar is verder wel gewoon vrolijk....

Iemand tips?! Alshet tandjes zijn, hoe lang kan dit dan aanhouden? Zie bij zijn boventand al een ieniemini wit puntje, dus weet niet hoe lang dat dan nog duurt voordat die erdoor is?!

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Kan een fase zijn ja.. Maar onze dochter is altijd een uurtje in slaap s avonds en verder hele avond,en meerdere nachtvoedingen.. Vermoeiend he.Ik denk dat ze gewoon weer wat groter worden, meer ontdekken enzo. ze worden wat baby af en hebben minder slaap nodig. Hoe slaapt hij overdag dan?

3. Roxyroxx

Dat is tegenwoordig ook maar maximaal 3 uur.... Vandaar dat ik me ook een beetje zorgen maak dat hij zo weinig slaapt....

4. 2jees

2jees Niet meer actief

hoelang dan al? Mijn dochter haalt ook wel eens een dagje weer slaap in dus dat zou ook nog kunnen.

geef je ook nog voeding om 12 uur? Dan slaapt ze misschien langer daarna?

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier hetzelfde en lijken echt tandjes te zijn.. Dikke bult onder in de kaak en slapen ho maar. Ja de nacht gaat goed (22-7) dan drinken en nog tot 10, maar de rest van de dag is het wakker zijn en bijtenbijtenbijten op alles. 's Avonds veel schreeuwen en nog harder bijten op dingen. Zijn nu aan het smeren met Dentinox, maar helpt niet heel erg.. Ga morgen even kijken voor Gengigel dat werkte bij onze middelste heel erg goed. Hopelijk kan ze dan iets beter slapen..

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Och... hier precies hetzelfde!! En ik denk ook aan tandjes. Tot twee dagen geleden sliep ze verrassend genoeg 'ineens' door van 20:15-06:30. Maar nu is het 's avonds als we haar om die tijd op bed leggen, maar een uurtje max slapen en dan wakker zijn en vooral erg druk zijn.
    Hier rode wangen, veel poepen ( beetje zurig ), knagen en ook bobbeltjes in haar onderkaak. Heb echt met haar te doen.

Vanochtend was ze na haar ochtendvoeding ook echt niet in slaap te krijgen. Sowieso was het vannacht erg onrustig, ieder uur wakker een paar troostslokjes aan de borst.

Hoop dat die ellendelingen snel doorkomen!

7. Roxyroxx

Helaas ben ik dus niet de enige! Ik hoop ook dat ze snel door zijn, echt zielig hoeveel last ze ervan kunnen hebben! Even doorzetten dan maar met zijn allen ;)

Share This Page