Hoi hoi, Ben ik nog eens... Wij hebben sinds 2007 een golden retriever...het is echt de liefste hond die je je maar kunt wensen en manlief en ik zijn helemaal gek op dat beest! In oktober is ons zoontje geboren, het gaat hartstikke goed samen. Hond heeft even moeten wennen aan zijn nieuwe plek, maar is zo ontzettend lief voor Siem. Nu valt het ons op dat Siem heel vaak verkouden is, hele neusje verstopt, veel hoesten, heeeeeeeel veel niezen, traanoogjes enz... Dan wordt het weer een tijdje iets minder, maar het is er ook snel weer. (hij heeft koemelkallergie, maar krijgt daar gewoon pepti voor.) Ik zei gister ineens tegen manlief (eigenlijk voor de grap) misschien is hij wel allergisch voor Yari (hond)...en toen vielen we wel even stil...want tja, kan dat. Kun je als baby al allergisch zijn voor honden?! Ik moet er niet aan denken als het zo blijkt te zijn. Mijn moeder zei al, dan mag Yari wel naar ons toe, maar dat willen we helemaal niet. Ik kan dat beest echt niet missen! Kan al janken bij het idee! (en echt, als het de enige optie zou zijn kiezen we natuurlijk voor onze zoon, maar ik wil er nu gewoon nog niet aan denken.) Dus...zou het kunnen en zijn er evt dingen voor die je dan kunt doen!? Alvast bedankt! Liefs!
Loesie: Hier hadden wij 2 katten en daar hielden wij heel erg veel van. Onde dochter is vorig jaar geboren en in het begin ging dat ook goed even wennen aan elkaar maar de poezen vonden haar leuk en zij ook de poezen. Nu net als jullie was onze dochter altijd en veel verkouden kon er niet van af komen, ook veel niezen. Na dit een paar maanden aan gekeken te hebben zijn we naar de huisarts geweest en die zei dat het toch een grote kans in zat dat ze allergies zou zijn, aan gezien dat ik ook allergies ben geweest heel mijn leven. Toen toch de keuze gemaakt om een ander huisje voor de te zoeken voor de poezen. gelukkig is dat goed gelukt en hebben ze het nu goed naar hun zin. en onze dochter hoest nog zelden en is soms nog verkouden maar dat is dan na een paar dagen weer over. we hebben wel na dat de poezen weg waren het huis goed gesopt om te zorgen dat al de haren en schilvers weg zijn. dus presies eigenlijk hoe het bij jullie is, dus het kan zijn dat jullie zoon er allergies voor is. je kunt nog proberen om de hond een week of 2 bij je ouders te zetten en dan te zorgen dat je huis goed schoon is en even kijken hoe je zoon het er op doet. misschien is dat een alternatief. heel veel sterkte ik weet het is een lastige keuze
Ik weet dat mijn nichtje als baby al allergisch bleek voor de kat, dus ja, ik vrees zeker dat dat kan. Kat weg bleek de oplossing in hun geval. Frustrerend genoeg was ze er een jaar later overheen gegroeid Ik weet niet of dat gebruikelijk is, maar was in hun geval wel zo.
mij is ook verteld dat ze er na een paar jaar overheen gegroeid kunnen zijn. dus dat de hond dan weer terug kan komen!!!!!
hhhmmm...wat kl*ten zou dat zijn... Het scheelt dus dat hij er dus overheen zou kunnen groeien en dat ALS hij allergisch voor de hond blijkt te zijn, mijn ouders hem er wel bij willen. (ze hebben al een malthezer en Yari en hij kunnen zoooooooooooooooooooooooooo lief met elkaar spelen)... Mocht Siem er dan overheen groeien, dan kunnen we Yari altijd weer terug in huis nemen... Maar ik hoor alleen meiden met katten, maar dat is toch anders of niet?! Kinderen zijn toch vaak allergisch voor speeksel? Omdat katten zich vaak likken zit op elke haar speeksel, maar bij de hond is dat niet zo...tenminste, dat begreep ik ervan. Ik werd laatst gebeld, Siem moet 17 mei een huidpriktest (allergietest) laten doen ivm koemelkallergie...zouden ze daar dan ook dieren bij doen?!? Want dan moet het er toch uitkomen!? Ga morgen denk ik even bellen of dat dan niet eerder kan...dan weten we het maar... Nog meer verhalen?! Liefs
Wat naar... Het zou zeker kunnen dat je kindje allergisch is. Maar het kan ook dat je kindje zijn eigen weerstand moet opbouwen. De eerst maandjes hebben ze nog wat van moeder mee, maar daarna moeten ze zelf gaan opbouwen. Misschien eens naar de ha voor een klein onderzoekje?
ik dacht altijd dat kinderen tot 1 jaar nog niet allergisch ergens voor konden zijn.. heb ik eens ergens gelezen... maar dat moet ik dus maar snel uit mn hoofd zetten? echt shit voor jullie als dit zo blijkt te zijn... ik hoop dat hij er dan idd overheen groeit zodat hij toch lekker met zijn vriendje op kan groeien !!
loesie: ik ben vroeger ook allergies geweest voor al de dieren die verhaarde zoals honden katten konijnen hamsters enz. dus kan ik je ook advieseren om niet veel te stofzuigen. wel dweilen dat moet je goed blijven doen maar door stofzuigen komen al de haren en schilfers in de lucht en kan je zoontje er nog meer last van krijgen. en als je toch een test moet laten doen voor kma dan zou ik zeker ook vragen of ze kunnen testen voor allergie bij honden!! weet niet of het nu al kan maar ja vragen kun je het zeker. sterkte
Bedankt voor jullie reacties... Oe, niet stofzuigen, dat zal manlief leuk vinden...de haren vliegen hier altijd in het rond en hij stofzuigt elke dag. (ik kan dat vanwege reuma) Maar er zit wel wat in natuurlijk. Ik ga straks het ziekenhuis bellen om te vragen of hij eerder kan komen. Hij moet 26 mei voor die eerste opnamedag (gaan ze hem observeren) en er staat op dat formulier van die huidpriktest dat het nog 6 maand 'geldig' is... En tot 1 jaar niet allergisch?! Ik weet het niet hoor...zou mooi zijn natuurlijk. Zal weleens gaan zoeken... Maar als ik zo lees wat een allergie precies inhoudt, dan herken ik wel heel veel hoor...zucht...arm mannetje...
Ik zou de hond even 2 weken de deur uit doen om te kijken of het beter gaat. Dan even goed alles stofzuigen, uitwassen en dweilen. Een allergietest op dieren kan pas vanaf 4 jaar. Mijn huisarts waar ik voor werk zegt dat allergie voor katten meer bij kinderen voorkomt dan voor honden. Dit had ik gevraagd ivm eigen zoon. Die was ook altijd verkouden. Wij hebben een hond EN een kat. De kat is nu de deur uit. Het gaat wel iets beter.
onze dochter had ook een kma ( inmiddels over heen gegroeid) en die kreeg elke keer ontzettende exzeem als we bij visite waren die een hond hebben. Nou is het prima als de hond in de ruimte is,maar zodra een hond haar gaat likken zit ze weer helemaal onder! ik hoop voor jullie dat er een andere oplossing is en dat de hond niet de deur uit zou hoeven pfff dat zal niet niets zijn. heel veel succes
Hallo, wij hebben 2 honden,een engelsche bull en een westie. De westie verhaart niet veel,de bull heeft van die korte haartjes die overal in gaan zitten. Ons zoontje is vanaf dat hij 6 maanden is aan het rommelen met zijn gezondheid,veel hoeste,niezen,snotneusjes...ik heb aan de huisarts gevragd of hij allergisch zou kunnen zijn voor de honden(mijn broer en vader hebben dit,mijn vriend en ik hebben geen allergie,kan wel erfelijk zijn)....hij vertelde me dat babay's die zo jong zijn nog geen allergie voor honden kunnen hebben,dit komt er later pas uit.... Hij heeft nu neusspray gehad,en het gaat nu stukken beter.
In 2 weken tijd zijn toch niet alle huidschilfers en haartjes van de hond verdwenen in huis...je kunt poetsen wat je wilt,maar dit blijft toch een lange tijd rondzwerven....is wat de huisarts me vertelde...
Hoi hoi, Weer meer verhalen...dank u...Ook weer wat dat een allergie zo jong nog niet kan...hhhmm... Heb huisarts gebeld, Siem kan er vanmiddag met mijn man naartoe. Ben benieuwd. Ook ziekenhuis gebeld, 5 april heeft hij nu de allergietest. Officieel werd er nog niet op dieren getest, maar ze zou nu zorgen dat dat ook gedaan werd. Dus het zou wel kunnen, anders kon ze het natuurlijk niet regelen... We wachten even af. Hond 2 weekjes wegdoen is misschien een optie, maar we zullen vanmiddag horen of dat beter is om te proberen...liever niet natuurlijk! Liefs
a, dat kan. onze jongste is allergisch voor katten en stof. toen de katten naar familie gingen en de vloerbedekking van de trap en bovenverdieping en alle houten plafond van binnen schoongemaakt zijn was hij "ineens niet meer verkouden". hij was zijn hele leventje al verkouden vanaf dag 1.je kende hem niet meer terug.