Mijn dochter is 10 maanden, en heeft sinds een paar dagen een heel ander hemeurtje. Als ik haar een schone luier moet aan doen doet ze enorm hysterisch ineens! Nooit gedaan van te voren. Moet haar met 20 dingen afleiden om snel haar te verschonen en aan/uit te kleden. Ze wilt continue bij mij zijn, hangerig. Kan niet naar de wc of ze begint weer hysterisch te huilen. Nu laat ik hier niet aan toe of geef haar zin om meteen naar haar toe gaan. Ik zeg wat ik ga doen en dat ik zo weer terug kom zodat ze weet dat ik niet weg ben. Zou dit al een eenkenningsfase zijn? Op het kdv doet ze dit namelijk niet. Ik vind het vreselijk om mijn dochter zo te zien, dan breekt echt mijn hart. Herkend iemand deze fase?
Ja, rond de 9 maanden en rond de 11 maanden is een sprong, dus kan heel erg goed zo zijn. Moeilijk, maar je moet er samen even doorheen.
Ik ken de 10 maanden sprong vooral van niet slapen, niet willen drinken en 's nachts hysterisch wakker worden. De verlatingsangst fases zitten volgens mij rond 6 maanden en rond 13 maanden. Maar goed. Een baby is geen machine dus volgens mij kan het prima dat niet iedere baby netjes dat schema van sprongetjes volgt. Dus het zou best kunnen dat ze nu last heeft van verlatingsangst.