Hi dames, mijn kleintje wordt binnenkort 1 jaar. Nu wil ik dit klein vieren met wat goede vrienden en familie leden. Echter heb ik een te kleine woning om EN mijn kant EN mijn schoonfam uit te nodigen. Heb daarnaast ook geen zin in dubbele feesten. Dat is voor zo'n kleintje veelste hectisch en druk. Hebben jullie tips om dit in goede banen te leiden zonder scheve gezichten?! En hebben jullie tips en leuke ideeën voor een klein feestje? Een kinderdagverblijf achtig of speelzaal zou ideaal zijn omdat het in januari is, dus koud. Dan kunnen kinderen veilig spelen/slapen en daarna kunnen we naar ons (schone) huis. Hebben jullie tips en advies (omgeving t Gooi Of Amsterdam).
Mss dat een basisschool verhuurd? Laatst een babymeeting gehad op een basisschool die hun ruimtes verhuurd weekends
Mss dat je t sochtens en smiddags kan verdelen... Of dat je idd n ruimte huurt. Of fam met n grotere woning waar je terecht kan? Weet je al of iedereen komt? Scheeld ook al als er n paar afzeggen...
ik zou het gewoon in 2en op de dagen verdelen en dan duidelijk de tijden erbij zetten. Als je kindje 2 keer slaapt, gewoon wegleggen wanneer die daar behoefte aan heeft en slaapt die 1 keer, dan maak je bv een groep van 10-12 en 1 van 15-17
als t mogelijk is zou ik t ook thuis in 2 etappes doen hoor... s morgens en s middags een ronde. of ene club zaterdag en andere zondags. of 2 weekenden achter elkaar... ruimte huren is ook een hele gedoe om al je eten en hapjes enzo daar te krijgen lijkt mij.... en zijn vaak ook kosten aan gebonden... en gewoon duidelijk zijn tegen je gasten, ze zullen er toch wel respect voor hebben lijkt me
Ons meisje is gister 1 jaar geworden en we hebben het ook in 2 etappes gevierd. Van 10-12 en 15-17. Het bezoek past hier niet in één keer in huis (terwijl het echt niet zo druk was). Ons meisje slaapt nog 2 keer en ging tussendoor gewoon naar bed. Iedereen heeft haar kunnen zien en ze heeft er zelf heel erg van genoten. Succes met de voorbereidingen en alvast een fijn feest!
Dank voor de tips dames! Over de etappes: daar heb ik aan gedacht maar onze families komen van ver. En daarnaast blijven mensen vaak hangen. We zijn duidelijk in de eindtijd van onze feestjes maar op een of andere manier blijven mensen toch hangen. Fijn dat iedereen zich hier thuis voelt natuurlijk maar ik wijs niemand de deur na een feestje hoe moe ik ook ben. Manlief is daar helaas ook slecht in dus zit je met bezoek, vermoeidheid van alles voorbereiden en bakken, alles nog opruimen daarna en de kleine die je bezighoudt... vandaar dat ik dacht aan een externe locatie, dan kunnen we weg als we moe zijn. Maar dat kost ook zoveel voorbereiding *zucht*. Die basisschool is wel een goeie tip thx! Dus de meesten vieren het thuis begrijp ik?
wij hebben het thuis gevierd ja, maar dat was september dus hadden grote tent in de tuin. anders past het bij ons ook niet binnen. en wij hadden alleen naaste familie en wat goede vrienden die onze kleine ook kent. verder niemand. en ik had het mezelf gemakkelijk gemaakt. grote koelkast waar iedereen bij kan, wat chips, nootjes en spekjes. meer niet. en s avonds friet gehaald net de gasten die er nog waren. kleine gewoon zn eigen eten en normale tijd in bed. maar mijn familie woont allemaal in de buurt, kan me voorstellen dat als ze al lang moeten rijden en je ze al niet zo vaak ziet dat je ze niet na 2 uurtjes weer buiten zet. lastige keuzes! was t maar gewoon zomer, kon je t lekker buiten vieren!
Wij gaan de verjaardag ook thuis vieren. Wel met de familie en vrienden die onze zoon ook regelmatig ziet. Ik heb veel ooms en tantes, maar er zijn er maar 4 die hij echt vaker ziet. We nodigen ook niet al onze vrienden uit, maar echt de vrienden die zoonlief "kent". Wij zitten straks op een man of 20-25 en dat vind ik meer (misschien al iets te veel) als genoeg. Maar weet natuurlijk niet of iedereen kan en daarnaast verdeelt het zich bij ons ook altijd redelijk goed qua bezoek en kent iedereen elkaar, ook erg handig !
ik snap je gevoel wel...maar nu met een kleintje erbij is dit een goed leermoment voor jullie..leren nee zeggen of duidelijk zijn. Niet alleen met verjaardagen is dat handig, maar er komen nog wel meer momenten. Voor de ochtendgroep zou ik tegen 12 uur duidelijk uitleggen dat er s middags weer visite komt en dat jullie ivm ruimtegebrek de visite gesplitst hebben. En bij de middagvisite als iedereen om 17 uur nog rustig zit zou ik langzaamaan dingen gaan opruimen/afruimen (lege glazen, lege schalen of chipsbakjes). Je hoeft ze dan niet letterlijk weg te sturen, maar de boodschap is duidelijk. Wij vieren de verjaardagen niet heel groots, dus wij krijgen net iedereen tegelijk binnen. We doen het altijd s middags vanaf een uur of 2 en hebben tegen 5 uur/half 6 voor iedereen wat te eten. Daarna is meestal iedereen gelijk weg (en ze helpen ook nog met opruimen)
Wij splitsen het meestal. Mijn ouders, opa en 1 goed bevriend stel komen op de kinderverjaardagen meestal op zaterdag. Mijn schoonouders en schoonzus met man komen op zondag. Zij werken namelijk op zaterdag. Het betekent wel een druk weekend, maar zo past het beter in huis, je hebt zelf ook wat meer aan je gasten en voor je kind is het ook wat beter te handelen. Mijn twee oudsten vonden hun eerste verjaardag alsnog allebei een verschrikking, trouwens.....
Wij hebben de 1e verjaardag van de oudste ook ergens anders gevierd, in een zaaltje bij het zwembad. Dat was zo groot als een groot klaslokaal zeg maar - 10 bij 10 schat ik. Ruimte genoeg om te zitten - en ruimte genoeg over om te spelen voor de kinderen (wij hadden zelf één en ander meegenomen). Langs de wand hadden wij op een tafel het eten en drinken neergezet en verder hadden we alles gewoon meegenomen. Perfect . En omdat je een zaaltje huurt is het na een bepaalde tijd ook écht voorbij, omdat je eruit moet. Bij ons was het van 2 tot half 6.
Ik heb echt alleen maar opa's en oma's, mijn broers en de broer van mijn man plus de kinderen die erbij horen en 2 goede kennissen uitgenodigd. Oh en de buurman. 's ochtends van 11 - 14 kwam de schoonfamilie plus de kennissen plus buurman (8 mensen) en vanaf 15 uur kwam mijn kant van de familie (8 mensen) tot een uur of 17:30. Prima verlopen zo. Niet te druk voor de kleine en ook voor ons prettig.