10 maanden - Van hoge koorts naar ondertemperatuur.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shendari, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Mijn zoontje heeft sinds zaterdagmiddag uit het niets hoge koorts (39,4)
    Zondagavond naar de HAP gegaan aangezien het toen 40 graden was en ruim 24 uur koorts had.

Deze meneer vertelde dat het een buikgriepje was, maar hij had hem verder niet gecontroleerd, maargoed dat even terzijde :x (l*l van een vent)

Gister naar mijn eigen kinderarts geweest en alles zag er verder prima uit alleen dus een virusje. Hij heeft zaterdag 5 poepluiers gehad en werden steeds dunner.

Sinds gistermiddag is de koorts en verhoging verdwenen. Prima op temperatuur (37,3). Tot vannacht... vre-se-lijk overstuur! Overstrekken, zichzelf knijpen, kokhalzen.. verschrikkelijk. Bleek hij een ondertemperatuur te hebben van 35,6. Schrok me een hoedje!

Na veel knuffelen e.d werd hij rustiger en kreeg weer praatjes gelukkig. Dacht echt dat hij er in zou blijven en we als de sodemieter naar de SEH zouden moeten gaan. Uiteindelijk temperatuur naar 36,1 gekregen en warm aangekleed in bed + dekentje.

Echter was het vanochtend weer 35,8. Naar mijn idee nog steeds te laag. Huisarts vertelde dat het veel voorkomt omdat de temperatuur huishouding van slag is. Het blijft warmte uit stoten om te koorts binnen de perken te houden, terwijl de koorts dus al weg is.

Hij had wederom een diarree achtige luier nu. Ik twijfel nu of ik ORS moet geven. De koorts is weg.

Wat zouden jullie doen?

2. Username

Username Niet meer actief

Mijn dochter heeft t ook. Na koorts lijkt haar thermostaat wat ontregeld en dan krijgt ze het niet goed warm. Lijkt me geen kwaad kunnen.

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nee dat begrijp ik inderdaad. Lijkt mij op zich ook wel een logische reactie.
    Maar vraag me af of ik nu wel of niet ORS moet toedienen gezien zijn diarree, maar de koorts is dus wel verdwenen.

4. Username

Username Niet meer actief

ORS kan geen kwaad. Dus als hij wat wil hebben is t prima toch?

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik heb geen idee, vandaar mijn vraag :p

Hij drinkt verder prima, plasluiers nu ook weer gewoon goed.

Wat een gedoe zeg :( Eerste keer dat hij ziek is en vind het echt heel heftig, hoewel hij er zelf wel vrij 'happy' onder is, maar uiteraard heeft ie zo zijn momenten dat het niet lekker gaat.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Schijnt inderdaad normaal te zijn, maar kan me voorstellen dat je schrikt!

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier heeft onze dochter het ook altijd.
    Na een flink hoge temperatuur zakt haar temp heel erg.
    Zij zat zelfs nog lager dan kou kleintje maar omdat ik 's morgens voor controle bij de ka geweest was maakte die er verder niets van en moest ik haar warm aankleden en in een deken wikkelen en kijken of haar temp dan omhoog zou gaan.
    Dit was ook het geval en daarna bleef hij goed, maar nu heeft ze dat dus iedere keer als ze ziek geweest is.

Maar als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen hoor!!

8. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    ORS kun je tijdelijk proberen, maar als je zoontje goed drinkt en de plasluiers goed zijn zou ik daar niet te lang mee doorgaan (of het misschien gewoon niet doen).

Onze dochter heeft vorige week van alles gehad, waaronder denk ik buikgriep. Alles kwam er aan 2 kanten uit, ze at en dronk ook helemaal niet. We hebben toen 1 avondje ORS gegeven (vond ze gelukkig prima, sommige kindjes schijnen het echt vies te vinden) en met de HAP aan de telefoon gehangen. Die vond het een goede keus, maar raadde wel aan te stoppen zodra het drinken en de plasluiers weer op gang kwamen. Anders was het risico dat ze teveel vocht zou vasthouden. De volgende ochtend wilde ze voorzichtig weer wat eten en drinken, dus zijn we gestopt.

Qua temperatuur, ik zou wel denken dat het met een dag of 1 a 2 moet stabiliseren. Lijkt me niet dat dit te lang moet schommelen. Heb je de ondertemp al (telefonisch) gemeld?

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dank voor de reacties!

Ik ga inderdaad geen ORS meer geven aangezien hij idd goed drinkt en goede plasluiers heeft. Als er nog koorts speelde had ik het wel gegeven.

Heb het vanochtend gemeld bij de huisarts inderdaad. Of althans de assistente. Ook zij vertelde mij dat het met een paar dagen weer normaal moet zijn en zéker moet bellen als het lager dan 35,5 wordt. Maar dat verwacht ik niet. Hij is inmiddels goed op temperatuur geloof ik (nog niet gemeten, slaapt nog). Wel erg moe en het hele ritme/structuur is compleet door de war. Maar goed, dat is ook niet erg, laat hem maar even lekker goed uitzieken :)

10. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Zo sneu voor die kleintjes. Ik vond het ook heftig, heb zelfs wat traantjes gelaten omdat ik zo geschrokken was van hoe sloom ze was.
    Toen de temperatuur stabiliseerde en ze weer begon te eten en drinken, duurde het nog wel een dag of 4-5 voor ze weer haar oude ritme en eetlust terug had. Eerst nog een tijdje rare slaaptijden en 's nachts spoken. Inmiddels slaapt ze 's nachts beter dan voor ze ziek was! :)

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oh Aardbei, dat is een héél hoopvol bericht!!!
    Wij hebben namelijk al sinds de geboorte (hooguit 2 weken niet) een nachtbrakertje die standaard een nachtfles wilt. Een periode lang zelfs 2. Slopend..

Wie weet hoe dit gaat uitpakken :) Maar voorlopig zullen het nog gebroken nachten zijn aangezien hij nog erg moe is en vanochtend pas om 09.30 wakker was. Hij zal natuurlijk ook nog niet helemaal beter zijn.

En idd, afgelopen nacht kon ik het ook bijna niet droog houden. Zó verschrikkelijk overstuur. Bah, konden ze maar praten :(

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nu zie ik ineens vlekjes op zijn romp en achterhoofd verschijnen. Dan toch de 6e ziekte? :$

13. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Bij ons was het toevallig na de buikgriep inderdaad direct de 6e ziekte erachter aan :( Maar dat duurde niet lang en leek ze weinig last van te hebben (maar misschien was dat relatief, nadat ze zo ellendig was geweest).

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oh wat typisch inderdaad! Dus bij jouw dochtertje kwamen vrijwel direct nadat de koorts weg was ook de vlekjes?

15. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, was niet direct. Het was ongeveer als volgt: vrijdag, zaterdag, zondag koorts, maandag en dinsdag verhoging, woensdag normale temperatuur, woensdag of donderdag vlekjes. Vlekjes hebben nog geen 2 dagen geduurd.
    Het was niet helemaal typisch volgens het 6e ziekte beeld, maar de huisarts dacht toch dat dit het was. Volgend op een buikgriep, want volgens mij gaan ze van de 6e ziekte niet diarreeën en overgeven.

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik las dat diarree wel voor kan komen bij de 6e ziekte.

Inmiddels heeft hij toch best aardig wat vlekjes op zijn buik zitten, dus denk toch de 6e ziekte inc met buikgriep. Arme drollie..

Daarnaast was zijn temp 35,4 vannacht. En er begint mij nu toch iets te dagen. Zou het dat kunnen zijn dat hij altijd 's nachts wakker wordt? Van de kou? Immers meet ik nooit 's nachts of 's ochtends als hij niet ziek is, dus wie weet heeft hij altijd al die temperaturen 's nachts.

Heb de winterslaapzak maar even voor de dag gehaald en vanavond maar aan trekken. Ben benieuwd.

Sowieso even contact opnemen met de huisarts. Misschien is er dan wel iets met zijn schildklier aan de hand (heb zelf ook een traagwerkende)

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Misschien krijg je gelijk Aardbei. Hij heeft afgelopen nacht 12(!!) uur aan een stuk door geslapen. Niet 1x wakker geworden! :$

18. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Wauw, dat klinkt goed. Hoe gaat het verder met hem? Temp weer goed en weer wat actiever?

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ja hij is weer flink actief, hoewel hij nog wel moe is. Slaapt redelijk wat bij overdag. Hij sliep gister zelfs op mijn schoot na de fles. Heeft hij nog nooit gedaan! Dus denk zeker nog dat hij wel herstellende is.

Voor de nachten leg ik hem nu te slapen in een winterslaapzak en een dekentje omdat ik misschien dacht dat dat ook 1 van de redenen kon zijn dat hij altijd standaard 1 a 2x per nacht wakker word (en dan een nachtfles eist) vanwege de kou. Temperatuur is iniedergeval weer normaal. 's nachts weet ik niet, want wil hem nu voorlopig even niet meer pesten. Billetjes werden al aardig geïrriteerd.

20. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Nou, dat gaat goed komen :)
    Hier ook kapotte billetjes :( dik een week diarree en nu nieuwe tandjes doet zo'n huidje natuurlijk geen goed..

Deel Deze Pagina