gewone melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Mowtom, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    ik zie overal staan dat je kinderen onder de 1 jaar nog geen gewone melk moet geven omdat er niet genoeg voedingstoffen in zouden zitten. Maar dan bedoelen ze de melk als voeding neem ik aan? Je mag het toch wel in een bekertje geven bij het brood of zo. Dus als drinken en niet als voeding?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik zou het zelf niet doen. Je kind krijgt dan best veel zuivel binnen. Bovendien voedt gewone melk ook waardoor je misschien ander eten, wat hard nodig kan zijn voor de voedingsstoffen, niet binnenkrijgt.

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou hahahaha die 3 slokjes die hij binnen krijgt, daar zal hij niet vol van komen te zitten. Ik ben nog altijd aan het proberen met van alles wat hij lust om te drinken. Hij wil namelijk nog steeds niete rg veel drinken, uit wat voor beker dan ook. Vorige week melk en fruit een keer gegeven en dat ging redeijk. Dus nu diksap met melk geprobeerd ook dat ging redelijk. Vandaag weer geen interesse....we gaan over twee weken op vakantie en hoopte dan dat hij wat vocht binnen zou nemen voor als het heel warm zou worden. Helaas...

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Er wordt afgeraden om voor het eerste jaar gewone melk te geven ivm een eventuele koemelkallergie. Ik zou er dan ook nog even mee wachten.

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier werd halvol geadviseerd voor extra voedingsstoffen!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Halfvol ipv vol of halfvol ipv opvolgmelk? En welke extra voedingsstoffen zitten er in dan?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat het werd afgeraden vanwege de eiwitten in de melk. Die worden nog moeilijk afgebroken. In poedermelk is dat eiwit minder aanwezig of al afgebroken. Vanaf een jaar kan dat wel (met mate).

De regel die ik ken is "halfvol bij volle kindjes, vol bij halfvolle kindjes"..

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nou mijn kindje is niet vol en word halfvol ipv opvolg aangeraden met 11 maanden...

1 maand meer of minder zal het ook niet uitmaken denk niet dat je alles zooo letterlijk moet nemen!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian was 9 maanden toen hij in 1 keer al zijn flessen met poedermelk ging weigeren.
    Na een week werd het mij toch te gortig en heb ik de voedingsdeskundige van het cb opgebeld met dus mijn probleem.
    Op hun advies zijn wij toen al over gestapt op 'gewoon eten' - smorgens brood met melk of pap met melk (gewone melk dan wel te verstaan)
    en s'middags ook.
    Wel moeten we er dan vitamine d druppels in doen.
    Vanaf dat moment is Kylian ook weer gewoon gaan eten en drinken en hij heeft er geen last van gehad.

Dus dat het niet zo mogen voordat ze 1 zijn klopt in mijn geval dus niet ;)

Groetjes anita

Deel Deze Pagina