Curretage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door charlainelief, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charlainelief

    21 jan 2007
    67
    0
    0
    Almere haven
    ik ben gisteren geweest voor mijn eerste echo.. het is helemaal niet goed.. Ons kindje is gestopt met groeien toen het 6 weken was.. en ik ben nu 12 weken en 4 dagen ken je nagaan hoelang al... het hartje klopte ook niet..En ik werd weer naar huis gestuurd dat ik het maar moest afwachten.. en er over na moest denken over een curretage.. maar ik heb vandaag besloten om het toch te doen want ik ben aan het rouwen.. en het kindje zit er nog in.. Ik ben echt helemaal verscheurd van binnen, ik had verwacht dat er een levend kleintje in zou zitten... ik voel me erg verdietig en kan gewoon niet ophouden met huilen.. Bang dat het me nog een keer gebeurd..

    Maar nou lees ik net op het forum dat iemand dus ook het zelfde gehad had.. en dat ze daarna dus een echo kreeg en het hartje alsnog begon te kloppen maar dat ze dus gewoon 6 weken zwanger was.. maar kan ik dan die fout ook gemaakt hebben? kan het zo wezen dat ik daarvoor dan 6 weken niet ongesteld ben geweest? want mijn laatste ongesteldheidsdag was 14 april en ik ben daarna niet meer ongesteld geweest... maar het rare is.. Toen ik gisteren die echo had gemaakt zei ze.. dat het kindje ophield met groeien toen het 6 weken en 1 dag was... kan het dan wel zo wezen dat ik gewoon 6 weken en 1 dag zwanger ben?want ik had ergens gelezen dat later in de 6 de week het hartje pas begint met kloppen? Zou u mij daarover kunnen informeren.. want ik heb morgen al de afspraak bij de Gyn en ik ben bang dat ik straks dus een verkeerde beslissing maak?

    Groetjes Charlaine
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Charlaine,

    hoe is het gegaan? Het antwoord op je vraag heb je waarschijnlijk al gehad, maar het hartje klopt in principe bij 5 weken en 6 dagen. Als je LM 12 weken geleden was en het vruchtje overeen komt met ruim 6 weken en geen hartslag, is dat geen goed teken en is de kans dat het toch goed zit, heel klein. Heb je al een curettage gehad? En hoe is het nu met je?
    Het is ontzettend naar dat zoiets je overkomt, maar weet ook dat 2 op de 10 zwangerschapen misgaan en dat is best veel. De kans is groot dat het de volgende keer wel goed gaat. En een miskraam komt ook meestal doordat er toch iets niet helemaal goed was met het kindje, een natuurlijke selectie dus, maar wel heel zuur.
    Sterkte!

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina