verdenking kma

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocochippie, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hallo,

Vandaag ben ik met mijn dochter bij het cb geweest omdat ze de laatste tijd erg onrustig is, veel donker groene poep heeft en ineens oorverdovend begint te krijsen en niet te troosten is dit houd gerust 20min aan.

Bij het cb begon ze ook weer te krijsen en deze stuurde mij dior naar de ha omdat ze overduidelijk ergens last van heeft.

Nu had ik een vervangende ha en niet mijn eigen ha.
    Deze verdenkt kma en adviseerde mij om eerst hero hypo allergeen te proberen en als dit niet werkt over te gaan op nutrilon pepti.
    Over 4 weken moet ik sowieso terug om haar weer te laten na kijken.

Nu ben ik alleen vergeten te vragen hoe lang je een voeding moet proberen voordat je weet of het werkt. Een week, 2 weken?
    Ik wil op tijd kunnen overstappen als het niet blijkt te werken.

Iemand die mij dit kan vertellen?

2. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij kma heeft hypoallergeen geen zin.
    Wij zijn nu ook voeding aan het testen, de arts zei tegen mij minstens twee weken testen.

3. Chocochippie

Raar dat die dit mij dan aanraad?.
    2 weken dus. Nou als dit pak op is (ong 1.5 week) en ze heeft nog last ga ik gewoon over op nutrilon pepti

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    H.a. helpt niet bij kma. Ik zou teruggaan naar de huisarts

5. Chocochippie

Als h.a niet werkt moet ik van hem over op nutrilon pepti.
    ik ga sowieso volgende keer vragen om mijn eigen huisarts.

Waar is nutrilon pepti eigenlijk te koop?
    via google word ik niet veel wijzer en bij alle online shops moet ik sowieso nog tot zaterdag wachten.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gewoon bij de apotheek!

7. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Hypoallergeen heeft echt geen zin.dom van die huisarts zeg. Dat werd aangeraden om allergie te voorkomen maar ook dat is achterhaald.pepti krijg ke ook bij etos etc en ook meeste supermarkten.maar als je kindje echt kma heeft is ook pepti niet sterk gwnoeg.vaak zie je dat de klachten bij pepti kort verdwijnen en dan gewoon weer terugkomen. Dan heb je een doorverwijzing naar kinderarts vragen en krijg je daar machtiging voor nutramigen of neocate.
    Ik zou zsm huisarts bellen en doorverwijzing vragen en nu direct pepti proberen.

8. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Als ze ineens begint te krijsen, komt er dan melk omhoog? Anders zou je ook nog aan (verborgen) reflux kunnen denken

9. Chocochippie

Nee er komt geen melk omhoog.
    Het krijsen begint ook plotseling je schrikt je wezeloos.
    Daarnaast kreunt ze ook de hele dag door maar er komt niks uit qua boertje ofzo.
    Ik heb vanmiddag bij de plus gekeken maar die verkoopt het dus niet
    Ik ga morgen naar de etos bellen. En als die het heeft gelijk halen.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #10 piccolina, 29 okt 2015
    Laatst bewerkt: 29 okt 2015
    Gelijk pepti doen 2 weken bonnetjes bewaren.
    Inprincipe ha stuurt je naar ka en die beslist over provocatietest of pepti blijft.
    Hypoallergeen heeft echt geen zin zonde van tijd en geld!

Ik ben ha doorgestuurd gelijk naar ka. Ka gaf gelijk 3mnd machtiging. Vandaag week dat we gebruiken pepti. Ze heeft gebeld en vond alles goed gaan dat het aanslaat. Eerste 5 dagen met pepti gingen niet best juist achteruit gegaan maar nu is veel beter. Na 6wk bespreken we alles en wellicht krijgt ze nog terugval dan moeten we op sterkere voeding gaan

Ook wat je kan doen is osteopaat. Hoeft echt geen kma zijn. Mijn oudste krijste de boel uren etc ook verdenking kma etc maar nee ze had gewoon kiss. Jongste heeft meer sympthomen. Dat wat je zegt huilen etc had ze ook juist van niets en ook dat kreunen etc hoort bij kiss ze kunnen zich niet ontspannen. Maar verder had ze ook: verkouden, ontroostbaar huilen, erge buikkrampen, rode uitslag.
    Mijn oudste had ook groene ontlasting en niet vaak soms 4 dagen niet. Na osteopaat elke dag, echter had ze nog wel 1.5 last van buikpijn en na probiotica ging weg ook dat groenege ontlasting.
    Mijn baby krijgt probiotica va geboorte en heeft uitstekende poep;)))

let wel op dat de meeste kindjes reageten goed op pepti dus kan zijn dat buikkrampen afnemen door pepti maar geen kma.
    Probeer eerst probiotica (bij abc dolfius of dermocare infantis en osteopaat anders). Gaat niet binnen paar dagen naar behandeling dan pepti!

11. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Ik vind dat ineens krijsen niet klinken als kma, eerder als reflux of iets anders.hoe dan ook reden om hier actie op te ondernemen.naar ka zou ik zeggen.kan wel iets heel anders spelen, of twee dingen door elkaar..sterkte

12. Chocochippie

Het is niet alleen krijsen.
    Constante donker groene rot ruikende poepluiers.
    Heel de dag door kreunen.
    Heel onrustig na een fles.

Ik ga maandag weer contact opnemen dan zit mijn eigen huisarts er weer.

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Klinkt meer als verborgen reflux had mij oudste ook en ik gok op kiss.
    Dat donker groene poep kan aanwijzing zijn op kma maar hoeft niet kan ook gewoon dat darmen nog niet rijp zijn of missen goede bacteries.
    Bij die leeftijd enige mogelijkheid om weten wat er speelt is uitschakkelen stap voor stap kiss, reflux, hooggevoelligheid, kma, kraampjes etc

Succes!

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als die luiers heel zuur ruiken dan is het reflux

15. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    #15 Daenerys, 29 okt 2015
    Laatst bewerkt: 29 okt 2015
    Houd er rekening mee dat momenteel de Nutrilon Pepti moeilijk te verkrijgen is ivm brand in de fabriek kreeg ik te horen bij vrijwel iedere apotheek /etos/da.
    Ik heb het uit noodzaak ook via internet moeten bestellen in de proefperiode toen ik het zelf eerst moest betalen zonder machtiging.
    Gelukkig had mijn apotheek nog 3 bussen staan maar moet wel op tijd bellen zodat hey besteld kan worden als dit kan.

Verder zout ik eerst reflux uitsluiten evt door gebruik van leefregels en indien nodig medicatie.
    Geef dit even de tijd en mocht dit niet werken kun je denken aan kma. Maar bovenal echt mijn gouden tip: LUISTER ALTIJD NAAR JE MOEDERGEVOEL!!
    Had ik dit eerder gedaan was me hoop ellende bespaard gebleven achteraf gezien.... heb altijd vermoeden gehad van kma en dit was volgens de kinderarts niet zo een heb zelf hef in handen genomen en begonnen met pepti en heb een heel ander kind..

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik belde mijn apotheek en die had er 2 staan maar kon zo 8 bussen bijbestellen, ik kan het morgen ophalen. Overigens is nutrilon altijd verkrijgbaar via hun webshop

17. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Mijn kindjes krijgen neocate.en juist van die voeding krijg je donkergroene poep omdat er gren eiwitten meer inzitten.de darmen hoeven dan veel minder te doen.als jouw baby op standaard voeding al die poep heeft zou ik met spoed naar kinderarts mdl verwijzing vragen.wat er ook is, het klinkt als dat er echt iets aan de hand is.zeker als je dat als moeder zijnde ook voelt.kan ook combinatie zijn.reflux kan bijv ook erger worden door koemelk allergie

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit klopt niet altijd.

Onze jongste had reflux en kreeg daar medicatie voor. Luiers roken zuur icm andere klachten en dit kwam door kea, na dieet was dit direct weg.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ts. Zoals anderen zeggen h.a. voeding helpt niet bij (vermoeden van) kea. Mocht het wel helpen is het geen kea, maar gevoelige darmen oid. Op het pak kan je ook zien "ter voorkoming van kea" en niet "bij koemelkeiwitallergie" zoals wel op pepti staat.

Ik zou niet wachten tot maandag of nog langer, maar gewoon beginnen met pepti.

20. Chocochippie

Ik ben me inderdaad aan het rot zoeken naar pepti. Kan het nergens vinden dus ga het zo online bestellen.

De luiers ruiken niet zuur maar wel naar rotte eieren

Deel Deze Pagina