Hallo dames, Mn dochter is ruim 6 maanden oud en moppert nog altijd wat in de avond. Vaak tussen 20u30 en 21u30. Ze huilt en jengelt dan regelmatig met pauzes soms van 5 a 10 minuten. We vinden het lastig als ze zo doet. Tuurlijk gaan we haar troosten als ze een paar minuten huilt of bieden haar een klein flesje aan die ze niet altijd opdrinkt. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me prima wat jullie nu doen. Sommige kindjes doen mopperig 's avonds voor het in slaap vallen als een manier om tot rust te komen. Zolang ze niet heel overstuur is lijkt het me meer als een manier om de dag te verwerken ofzo.
Je kan eens water aanbieden ipv melk, misschien heeft ze eerder dorst dan honger. Verder kan het heel goed het verwerken van de dag zijn. Raakt ze echt overstuur als je er niet heen gaat? Anders zou ik het negeren als ze alleen maar moppert, mogelijk duurt het dan minder lang.
De eerste maanden huilde ze altijd standaard van 19u tot 23u, ze ging dan ook veel clusteren. Na 4 maanden werd dat van 20u tot 22u. Nu ze 6 maanden is doet ze dat van 20u30 tot 21u30. Dus wel steeds korter! Dat van water gaan we proberen. Dank je wel voor tip! Overstuur niet echt, maar als ze langer dan 5 minuten huilt, gaan we er heen om te troosten in bed. We pakken haar niet op, dan word het alleen maar erger. Het is gelukkig meer mopperen dan huilen, maar blijft lastig soms om er naar te luisteren.