Sinds een tijdje drinkt ons schatje maar 10 min ipv 30 min wat hij eerst altijd deed. Hij is vrolijk en tevreden, maar toch maak ik me er zorgen om ( is nu 13 weken) ik gaf altijd 20 min ene borst 10 andere, maar dat gaat nu niet meer. Nu kolf ik andere borst maar af. Maar moet ik dar blijven doen??
Eigenlijk is het een heel mooi iets dat baby's zo goed leren drinken dat ze het steeds sneller kunnen, maar voor jonge moeders ook heel eng.. want gaat het nog wel goed? Ja dus, als je kleintje vrolijk en tevreden is en goede, volle plasluiers blijft houden, is er niets aan de hand! Mijn zoontje drinkt wel nog altijd aan de 2e borst, soms maar heel kort maar altijd wel een paar slokjes. Als je ziet dat het zo blijft dat je kleintje niet wil drinken uit de 2e borst dan hoef je (volgens mij) niet te blijven kolven, want dan houd je productie in stand waarin je kindje geen behoefte heeft (al kan het nu misschien wel handig zijn om een voorraadje op te bouwen). Is denk ik ook afhankelijk van hoeveel tijd er ongeveer tussen de voedingen zit?
Maar nu moet ik wel kolven, omdat het er gewoon uit stroomt als ik hem niet geef. Vanochtend geprobeerd dan maar ff 5 min te kolven, maar daar was mijn boobie het niet mee eens, dus maar gewoon langer gekolft. Anders blijft het maar stromen en lekken.. :S Ik hoop ook dat hij heeft geleerd effectief te drinken. Dank je wel voor je antwoord!
Je kunt beter niet gaan kolven na die tijd! Dan hou je dus teveel productie! Dan blijft het maar lekken. Je kunt beter maar gewoon wat zoogcompressen in doen en misschien voor een voeding wat druk afkolven als hij er last van heeft.