wie weet raad mijn dochter heeft sinds vrijdag al 40 graden koorts, zaterdag en zondag hap geweest. ze heeft dus pseudo kroep. koorts maakte niet uit zei de arts. ze kan niet eten,dit doet haar pijn, drinken doet ze haast niet en wat ze binnenkrijgt spuugt ze er weer uit door een hoestaanval. ze heeft al 2 dagen niet geslapen. net weer gemeten weer 40graden koorts. huisarts kunnen we morgen pas terecht. ze is benauwd, we zitten er echt even door. wat te doen toch hap bellen of zeggen jullie wacht tot morgen. liefs een bezorgde mama
ah meid ik zou niet weten wat jij moet doen. koorts en niet kunnen slapen en eten horen er bij. klein beetjes drinken en zo vaak mogelijk aanbieden. ook heel klein beetje eten helpt. koorts gaat makkelijker omlaag als er genoeg vocht binnen komt. mijn zoontje kan altijd bij me slapen, half uurtjes en dan weer wakker en weer een half uurtje. als hij ziek is en ik ga altijd nog een keer en nog keer naar hap. ik ben ook zo bezorgd altijd en het geeft me goed gevoel als ik weet dat het gecheckt is en ze hebben altijd extra tips. pseudo kroeps hebben we ook gehad toen mijn zoontje nog een baby was.dat was heel erg. ik hoop het bij jullie niet lang duurt. (we hadden een week of zo hoge koorts)pff. heel veel beterschap!
pseudo kroep heb je in verschillende mate.. hier ook gehad maar vrij licht. alleen snachts echt last... na wat rust en aandacht en drinken sliepen ze altijd weer een paar uur verder. Pseudo kroep op zich is niks ernstigs maar gewoon verkoudheid op de stembanden. dat klinkt vreemd en eng. omdat de stembanden t benauwde geluid produceren. soms kan het alleen zo ernstig zijn dat het kind daadwerkelijk weinig lucht krijgt. en t ook op de longen zit. Ik vind nog steeds hoge koorts en slecht willen eten en drinken genoeg om IIG de hap te bellen en raad te vragen. jullie kennen je kindje zelf het beste om te weten of haar toestand verslechterd of verbeterd. en of het nodig is om er verder naar te laten kijken.