Mijn oudste heeft een geul tussen zijn buikspieren. Als ik op internet wat probeer te vinden kom ik alleen uit op diastase bij vrouwen die net moeder zijn geworden. Herkennen jullie dit? Is dit normaal of ermee langs de huisarts?
Diastase komt niet alleen bij net bevallen of zwangere vrouwen voor. Ik zou even langs de huisarts gaan. Die kan kijken hoe groot het is, en of er buikinhoud tussendoor komt piepen. Dat kan nml problemen gaan geven. In ernstige gevallen word er vaak operatief een matje geplaatst, maar in milde gevallen niet als er geen pijn is of er geen darmen klem zitten in de diastase.
Ok. Dank je. Dat toch maar even doen. Heb ook het idee dat het erger wordt. Bij voetbal doen ze, 3 x per week, buikspieroefeningen, maar las al dat dat het erger kan maken.
Nee, nergens last van. Je ziet het ook alleen als hij zijn buikspieren aanspant en het lijkt dus de laatste erger geworden. Ik heb hem er nog nooit over gehoord verder, maar viel me laatst op toen hij zijn "sixpack" (wil hij graag haha) wilde laten zien.
View attachment 566582 Dit is een foto van 2 jaar geleden, toen trainde hij nog niet. Als je goed kijkt zie je het wel een beetje. (Haal de foto straks weg)
maar dat kan gewoon zijn navel zijn hoor. (kan niet zo goed zien) misschien verkeerd lelijk door geknipt. gewoon schoonheidskwestie. ik zou wel nr HA gaan. laten checken.