10 minuten gesprekken

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Anan, Apr 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,138
    8,869
    113
    Hier gaat het online. Meestal maandagmiddag en -avond, vanaf dat de school uit is tot 21.00u oid (min een aantal kortere en/of langere pauzes). Sommige leerkrachten plannen twee middagen/avonden in. En als je echt niet kunt op die dagen, dan kun je een aparte afspraak maken.

2. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Hier kregen we per mail een rooster. De juf had ons ingedeeld.
    Tussen 16:00 en 20:30 uur.
    De tijd kwam ons niet uit en toen hebben we zelf met een andere ouder geruild.

Inschrijven lijkt mij wel handiger, maar ja...

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    Hier via de mail een intekenlijst, je kan bij ons 1 dag 's middags en 's avonds 2 dagen onder gym (ze hebben aparte gymleraar) en paar dagen na school

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,956
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik houd toch nog steeds van he ouderwetse systeem met briefjes. Wij hadden vroegah altijd twee middagen en twee avonden. Zoals al eerder beschreven, mochten ouders één of meeerdere dagdelen aangeven waarop ze konden. En dan maakten wij als juf gewoon de planning. Ideaal, alle kinderen uit 1 gezin gewoon op 1 dagdeel met steeds 10 of maximaal 20 minuten tussen de gesprekken. En je kon als leerkracht ook voor bepaalden mensen een dubbele tijd plannen. En zelf bepalen wie je als laatste gesprek had zitten. Ook erg prettig!

Nu gaat het allemaal digitaal. Iedere leerkracht geeft tijden aan en daar mogen ouders op inschrijven. Tegelijk met dit nieuwe systeem is besloten dat we niet meer op dezelfde dagdelen de oudergesprekken hoeven te houden. Fijn stukje flexibiliteit voor ons als leerkrachten. Maar als ouder vind ik dat vervelend. Het lukt haast niet om op 1 dagdeel voor beide kinderen (laat staan meer dan 2) terecht te kunnen. Moet je dus meerdere keren iets regelen met je werk. In één week... Ook als juf vind ik het niet fijn, want ik heb geen controle meer over wie de laatste ouder is. Ik ken mijn pappenheimers. Er zijn ouders die je amper je lokaal uit krijgt. Staan er nog mensen te wachten op de gang, dan lukt dat uiteindelijk wel. Maar zien ze een lege gang “Oh ik ben de laatste” dan blijven sommige gewoon zitten of in de deuropening staan praten. Ook soms ouders die dreigend over kunnen komen, die wil je gewoon ook niet als laatste hebben. Doe die liever maar eerder als de gangen nog vol wachtende ouders zitten en er nog wat sociale controle is.

Maar goed, de grote bazen zijn er helemaal blij met dat alles nu digitaal is. Dus we zullen hebt ermee moeten doen. Al hoop ik stiekem nog steeds dat veel ouders gaan klagen, want dat helpt soms wel om dit soort dingen terug te draaien.

Roanna likes this.
  5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier worden de data van de gesprekken maanden van tevoren op de kalender in de maandelijkse nieuwsbrief gezet. Eén-twee weken voor de gesprekken kun je zelf via de schoolsite het tijdstip inplannen. Je kunt dan kiezen tussen 's middags of 's avonds. En de twee dagen van de gesprekken zijn in twee verschillende weken.

6. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hier exact hetzelfde en werkt prima

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier is het op maandag en donderdag, 's middags (15:20 - 17:30) en 's avonds (18:30 - 20:30). Van tevoren krijg je een bericht waarin je zelf aan kan klikken welke tijden voor jou geschikt zijn. En broertjes/zusjes worden altijd na elkaar ingepland (met 10 minuten ertussen voor uitloop).

8. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Hier ook digitaal (internet of app, wat je wil). Krijg een mail wanneer inschrijving open gaat en wie het eerst komt...
    Meestal maandag/dinsdag vanaf 16:00-19:00 uur.

Het irritante vind ik dat de inschrijving voor kleuters een dag later open gaat dan voor mijn oudste dochter en dat het lastig is om voor 2 kinderen matchende tijden vast te leggen. Zeker omdat ik ook rekening moet houden met marge voor 'uitlopen'. Maar ja... ik ben vast niet enige ouder op onze school met dit probleem ;)... Ik trek er gewoon een middagje voor uit :rolleyes: en neem mijn e-reader mee...

Op oude school van mijn middelste kregen we een briefje met ingedeeld tijdstip en konden we naar juf stappen als het niet uitkwam.
    Op school van mijn oudste worden we gebeld om gesprek in te plannen (na schooltijd, tussen 15:00-17:00 uur), maar goed, dat is speciaal onderwijs en ook kleinere klassen (en langere gesprekken...)

9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

Jul 16, 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Wij kunnen zelf inplannen via de schoolapp. Het zijn 2 middagen met aansluitend de avonden. De mensen die niet reageren worden daarna gewoon ingepland door de juf

10. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,913
    113
    Female
    Hier idd ook digitaal inschrijven, dit keer 1 avond en 4 middagen. Gezinnen met meerdere kinderen op school krijgen een dag voorrang met inschrijven.

Ik vind eerlijk gezegd het werken met briefjes e.d. zo'n typisch voorbeeld uit het onderwijs waarvan ik denk: daar valt (tijd)winst te halen!

11. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Helemaal waar. Toen ik nog werkte was ging het allemaal per briefjes en zaten we als leerkrachten een hele middag bij elkaar om broertjes/zusjes uit veschillende klassen in te plannen. Zo zonde van de tijd als dat ook digitaal door ouders zelf gedaan kan worden.

12. famofthree

famofthree Fanatiek lid

Sep 13, 2017
    1,024
    1,031
    113
    Female
    Bij dochter gaat het via de app/inlog smiddags/s avonds zelf inplannen, meestal 2 dagen en dan vanaf 14:30-17:30/18:30-21:00

Bij zoon met briefjes kan je voorkeur dagen en middag /avond aangeven en dan krijg je uitnodiging van gesprek van 15/45 min. Juf /meester geeft aan hoelang ze nodig denken te hebben altijd uitloop mogelijk. Maar speciaal onderwijs en bij lange gesprekken plannen ze vaak buiten de gewone dagen zeg maar.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Hier net zo.

14. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,304
    17,200
    113
    Hier in de avond en administratie plant in zodat je met meerdere keren gewoon alles achter elkaar kan. Kan je 1 van de 2 avonden niet moet je dat doorgeven

15. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Bij ons op school is het dit jaar gepland op een maandag en dinsdagavond. Op een website kun je dan aangeven welke avonden je kon en of je eerste helft of tweede helft van de avond kon.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wij krijgen een briefje met een aanal dagen en tijden s middags en s avonds. Je kan ook aangeven om rekening te houden met broertje of zusje. Erg goed geregeld dus.

Lastig bij jullie als je gewoon een tijd krijgt, denk dat meer ouders daar wel problemen mee hebben vooral s middags.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier wordt iedereen gewoon ingepland en krijgt een briefje met de datum en tijd. Kun je niet? Dan stap je naar de leerkracht en plan je een nieuwe afspraak. Heel eenvoudig.

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier digitaal inschrijven via de site. Ik vind het ideaal. Gezinnen met maar 1 kind op school worden gevraagd 1 a 2 dagen te wachten.
    Je krijgt een mail wanneer inschrijving open gaat en hebt dan een aantal dagen om in te schrijven.

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,572
    113
    Vis de Social schools app.

Het liefst als je overdag thuis bent s middags maar s Avonds kan ook

Wel stom zeg als je geen enkele keuze hebt en het zo kort van te voren hoort.

20. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

Jun 20, 2014
    295
    60
    28
    Hier ook online, 2 dagen kiezen uit tijden tussen 1530-20u.
    Zelfs vruuuger, toen ik zelf naar school ging kon je geloof ik nog voorkeur opgeven voor tijd en dag.. met een strookje ofzo

Share This Page