Ik heb het wel gedaan, meer onder druk van mijn vriend, want het voelde voor mij absoluut niet goed. Ik heb bijna nog meer gehuild dan onze zoon in die tijd. En eerlijk gezegt voel ik me echt gigantisch schuldig dat ik het heb gedaan.... maar, het heeft over het algemeen wel geholpen. Hij valt nu vanzelf in slaap in zijn bedje en vaak ook zonder al te veel gemopper. Sommige baby's hebben last van al die prikkels die ze krijgen en die kunnen ze pas verwerken als ze rust hebben..meeste uiten dit in mopperen of huilen. Ik heb dat RRR nu veel meer losgelaten, ik doe het niet meer. Het is goed als je een ritueel er van maakt en rust bied. Mopperen mag, huilen beter niet te lang, en 10 minuutjes is heel erg lang (ook als mama!)
Onyx na 12 weken krijgen ze heel vaak vanzelf ritme dus dat is niet te wijten aan t feit dat jij hem laten huilen
Hier ben ik het 100% mee eens! Wij bieden ook veel rust en regelmaat, dat werkt heel erg goed. Met 6 weken sliep hij al door, hij is nu ruim 4 maanden en slaapt de klok rond, slaapt in de middag lekker in zijn bedje op zijn eigen kamer. Is er eens een dag iets anders waardoor dus de regelmaat onderbroken wordt, dan merken we dat ook wel aan ons mannetje. Hij wordt dan niet jengelig maar hij is dan wel sneller vermoeid omdat hij dan minder slaapt. Laten huilen vind ik echt not done bij een baby van 3 weken.