Hallo ! Ik heb een vraagje, eigenlijk twee ! Onze oudste heeft 19 maanden BV gekregen. De eerste 6 maanden gingen niet bepaald zonder problemen (kloven, spruw, borstontsteking) maar daar na ging het super en voordat ik het wist waren we een jaar bezig ... en 18 maanden ... omdat ik mijn lichaam even rust wilde geven voordat we aan een tweede zwangerschap begonnen ben ik gestopt met 19 maanden. Is dit verhaal een garantie dat het nu weer zal lukken ? Ik wil het weer zo graag, vooral omdat ik zelf flink allergisch ben. Mijn andere vraag is over de opleiding tot lactatiekundige. Ik ben lerares basisonderwijs maar ben aan het denken over een andere opleiding, iets heel anders zodat ik gevarieerd kan werken. Het beroep van lactatiekundige spreekt mij enorm aan en in Limburg schijnt ook een tekort te zijn aan lactatiekundigen. Is het nog steeds zo dat je een medische vooropleiding gedaan moet hebben om de opleiding te mogen doen ? Zijn er ook andere mogelijkheden om toch toegang te krijgen tot deze opleiding ? Ik zou het zooooo graag willen. Alvast bedankt voor je antwoorden ! xxx Nikki F
Hallo Nikki, Als eerst je eerste vraag. Het is zeker handig als je al veel ervaring hebt. Wil niet zeggen dat de tweede appeltje-eitje wordt maar je hebt al vele problemen overwonnen. Bovendien weet je lichaam wat er verwacht wordt. Dat helpt allemaal mee! Met een nieuw kindje heb je een nieuwe start. Jullie worden een nieuw koppel zeg maar. Ik ben er van overtuigd dat het wel gaat lukken. Zeker als je bij de eerste al lang hebt gevoed dan weet je wat je kunt verwachten. Je hebt zelf al vele probleempjes overwonnen en bent toen niet gestopt. Dat zegt iets over jou eigen kijk op het voeden. en het oplossen van problemen die daarmee samen hangen. Je komt er wel! Wat betreft je tweede vraag. Dat is wel een hele andere wending in je loopbaan.....Ik weet niet meer precies wat te toelatingseisen zijn op dit moment. Ik mail je verder even privé. Groetjes Ilse