10 mnd en geen brood meer willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door silvana81, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje is bijna 10 maanden.
    Ze heeft maar enkele keren een hele boterham opgegeten, meestal maar de helft of iets meer dan de helft.

Sinds een week eet ze nog maar 5 stukjes en dan duwt ze met haar tong het brood eruit, gooit het op de grond, begint te huilen.

ze eet wel een broodkorstje, rijstwafel, koekje, pap, melk, yoghurt, fruit en groente.....maar brood is opeens een echt probleem aan het worden.

Hoe kan dit nou opeens?

Kan het zijn omdat ze verkouden is? of vanwege tandjes? ze heeft afgelopen weekend haar 2 bovenste voortandjes gekregen, ze heeft nu in totaal 6 tandjes (4 boven snijtanden en hoektanden en haar 2 snijtanden onder). Vandaag zei de leidster van het kinderdagverblijf dat ze met haar kiezen begint.......dit kan toch helemaal niet? is toch veel te vroeg?

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    niet druk om maken, gaat ze vanzelf wel weer eten.

MIjn dochter at tot 14maanden amper een hapje brood en sinds kort zelfs 2 sneetjes.

3. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik maak me er ook niet druk om hoor, want de rest eet ze wel gewoon.....
    Vindt het gewoon zo raar dat ze opeens nog maar hooguit 5 stukjes eet. En omdat ze bij het KDV denken dat het komt doordat ze kiezen gaat krijgen.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Tandjes/kiezen, verkouden, kan allemaal. Vind het ook wel vroeg voor kiezen, maar sommige kindjes krijgen ze heel snel. Hier ook een meisje die minder eet als er tandjes doorkomen.

Wat ook kan is dat ze misschien dorst heeft tussendoor. Onze dochter wil af en toe een slokje drinken en eet dan weer verder. Of misschien is ze het gekozen broodbeleg zat, tijd voor een ander smaakje?

Gewoon blijven aanbieden, komt wel weer terug!

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'voeding'.

Deel Deze Pagina