neocate doorslapen..

Discussie in 'Voeding' gestart door asmama, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo mama's ik heb vanmorgen de ka aan de telefoon gehad en kan vanmiddag bij de apotheek neocate voeding ophalen ivm verdenking kma. Ik ben sinds anderhalve week ook overgestapt van nutrilon standaard 1 naar nutrilon omneo 1 vanwege krampjes en moeizame ontlasting. Nu is het zo dat mijn zoontje van de standaard 1 altijd doorsliep. Van 23.00 tot 7.00 maar toen ik overstapte naar omneo sliep hij oppeens niet meer door. Hij huilt nu hele nachten omdat hij honger heeft maar ik probeer het zoveel mogelijk te rekken dan zou hij ook teveel krijgen want hij kreeg 5x200 (180/6) Maar nu komt hij dus steeds voor nachtvoeding hij lijkt gewoon niet verzadigd. Ik denk dat het komt dat omneo licht verteerbaar is en daarom meer/eerder honger. Ik heb dit probleem vanmorgen ook bij de ka voorgelegd maar zij zegt dat het niet zou kunnen omdat het allebei even verzadigend is..;) Maar ik zie zelf duidelijk verschil. Hij slaapt ook veel minder vast word vaker wakker voor de speen. En meld zich eerder voor voeding. Maar nu dus weer overstappen op neocate dat is dus nog verknipter.. Dus ik ben bang nog minder verzadigend?? Nutriton krijgt hij al door zijn fles vanwege reflux. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor eventuele reacties

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij is pas een dikke week van de standaard af!
    Geef hem even de tijd om aan de nieuwe voeding te wennen.
    Probeer eens vaker op een dag kleinere flessen te geven. Je mag per fles 15-20cc extra water toevoegen om meer vulling te geven (en dan wel wat meer nutriton toevoegen!).
    Kijk bijvoorbeeld eens hoe het gaat met 150/5 met 20cc extra water en wat meer nutriton, en dat 6 keer op een dag (of eentje voor de nacht houden).

Hou er rekening mee dat dat doorslapen van je kind op die leeftijd nogal bijzonder is, dat doen maar heel weinig kinderen. En dat dat heel goed te maken gehad kan hebben met de allergie: het verteren van de kunstvoeding kostte zoveel energie dat hij de nachten doorsliep!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier Nutramigen met Nutriton maar niks gemerkt van eerder honger en ze bleef ook doorslapen. Soms moet je de dosering aanpassen om die reden (in overleg) maar maak je niet te druk bij voorbaat!

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hier over gestapt van volledige bv (5x) naar neocate (4 flessen 180+6) en nooit verschil gemerkt met doorslapen/ verzadigd zijn.

Deel Deze Pagina