Hallo allemaal, onze dochter is vorig weekend opgenomen in het ziekenhuis vanwege uitdroging door buikgriep (spugen en diarree). Het ging erg snel, binnen 1.5 dag was het al gebeurd . Toevallig was ik de week er voor bij het bureau geweest en weet ik hoeveel ze woog. in een paar dagen dik 400 gram afgevallen! Na een nacht blijven, 600 cc ors via Sonde mochten we weer naar huis en knapte ze razendsnel weer op. Echter sindsdien, slapen drama. Wordt drie x per nacht wakker en vraag ook vaak om de fles. Omdat ze blijft krijsen geef ik haar een fles en daarna gaat ze lekker weer slapen. Kan het zijn dat ze "schade" moet inhalen, of zou het de 15 maand sprong zijn Wil haar ook niet verwennen door haar flessen midden in de nacht te geven, maar als ze het gewoon nodig heeft dan uiteraard wel. Heeft er iemand ervaring met herstellen na een uitdroging??
400 gram vind ik geen schok, dat verschil kan al komen door een meting net voor of na het eten. Volle/lege luier enz enz. Zeker bij 15 maanden zou ik me daar geen zorgen om maken. Uitdroging heeft ook niet zo zeer met afvallen te maken. Dat ze vraagt of vocht is niet gek, anders geef je haar wat water ipv voeding.
http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/561142-aaaaaaah-dreumes-zet-s-nachts-huis-op-stelten.html Hier hetzelfde probleem gehad....zie mijn topic Wij konden we helemaal opnieuw beginnen was ons overigens wel al verteld in het ziekenhuis dat die kans er dik in zou zitten, maar leuk is het niet!
Overigens is ons meisje wel wat jonger, maar zoals jij het beschrijft is precies zoals het bij ons ook ging! De verpleging heeft btw wel aangegeven dat we de eerste twee a drie nachten wel gewoon 'moesten' voeden i.v.m herstel. Maar na een week wist ik niet hoe snel ik haar de nachtflessen weer moest afleren
400 gram vind ik ook niet veel op die leeftijd... Mijn dreumes is enkele weken geleden ook 500 gram kwijtgespeeld na 12 uur spugen gevolgd door 36 uur diarree... en was overigens niet in het ziekenhuis beland. Over het vele wakker worden hier helaas geen tips, want dat deed mijn dochter al graag voor het ziek zijn
Hier is ons zoontje laatst ook zo goed als uitgedroogd geweest, alleen werd hij niet opgenomen. Toen het weer beter met hem ging, heeft hij nog zeker een week lang, iedere nacht willen drinken en fruit willen eten. Om aan te sterken, maar ook, omdat hij compleet geen ritme meer had 😔 Gelukkig gaat het nu weer goed, en slaapt hij 's nachts ook weer normaal.