10 mnd en perse BV nodig om te gaan slapen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Finn, Sep 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kan er ook écht niet tegen!
    Kom net uit de stad en daar was een vrouw met een baby'tje, die nog in de MC zat. Die krijsde en krijsde en krijsde en moeders reageerde compleet niet en ging gewoon door met kleding uit de rekken trekken.:x

Bah.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk inderdaad dat jij anders denkt dan ik over wat een baby van 10 maanden nodig heeft. Ik vind het niet prettig om een kind te laten huilen, ik vind het namelijk zelf ook niet plezierig om genegeerd te worden als ik om aandacht vraag.

3. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zullen mijn zwangerschapshormonen wel zijn, maar vind dit echt niet fijn om te lezen...

Hier nooit laten huilen en als hij de borst wilde hebben om in slaap te vallen, dan kreeg hij die. Het zal vast dat je die gewoonte zo kan doorbreken, maar ik zag daar het nut niet van in. Ben er altijd vanuit gegaan dat het vanzelf een keer veranderde, en met ongeveer anderhalf begon er inderdaad verandering in te komen, begon hij steeds vaker zelf in slaap te kunnen komen. Nu is onze zoon ondertussen een paar weken gestopt met borstvoeding (niet lekker meer denk ik :D), maar "help" ik hem nog steeds in slaap als hij het nodig heeft, door hem tegen me aan te nemen en een beetje te kroelen.

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dus nu weet je zoon dat mama er niet altijd voor hem is als hij dat nodig heeft. Prima start in zo'n jong leventje. Worden ze hard van of niet? Ik heb ook heel lang een troostborst gegeven en nu geef ik soms zelfs nog een troostflesje als ze 's nachts wakker wordt.
    Kreten als 'doorbreken' vind ik echt belachelijk. Wees maar trots op jezelf, je hebt de 'mamahonger doorbroken'!

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Wauw,ik word gewoon een beetje verdrietig van het laten huilen verhaal!! Ik kan het niet,ook niet gedaan en wil het ook niet! Liever 1000 x een troost borst dan een kindje dat bang,verdrietig,eenzaam etc is alleen laten en laten huilen! Ik snap ook niet zo goed dat mensen dat wel kunnen! Kindjes hebben hun mama toch nodig!? Hier krijgt zoon voor het slapen gaan sowieso borst,ene x brengt papa hem naar bed andere x ik... Als ik hem breng krijgt hij borst op zn kamer als papa hem brengt,krijgt hij borst beneden... Héél duidelijk voor hem zelf ook! En in de nacht,als hij komt voor de borst,slaapt hij lekker bij ons! Hebben we zelf ook onze nachtrust!

6. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    mijn zoontje gebruikt ook nog steeds bv om in slaap te vallen.Ik ben toch thuis als hij gaat slapen, ds waarom niet.

Nooit laten huilen, mijn kraamzorg zei: een baby huilt niet omdat hij wilt huilen.een baby huilt met een reden.

7. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    #27 carrolyn, Sep 22, 2012
    Last edited: Sep 22, 2012
    sorry maar ik vind dit niet normaal, heeft jouw moeder dit ook met jou gedaan? geen wonder dat jij zo geworden bent.dit vind ik echt niet kunnen.

8. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    maar volgens mij gaat ts wel naar dr kindje toe steeds???

ja ik zou bij na 3x een aai over de bol ...wel even uit bedje halen..ff rustig maken..en weer stil terug leggen enz..

als dit na een half uur nog steeds huilen is of langer whatever...dan zou ik toch wel borst aanbieden..

wnat borst is niet alleen om honger of trek te stillen, vergis je niet ...borst is ook troost....netzoals babies hun speentje of doekje willen...gewon warmte...en ja alleen mama kan het geven

en anders zou ik papa laten troosten, oppakken en gewoon troosten

9. Finn

Finn Actief lid

Jan 10, 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    Alle negatieve reacties zijn denk ik niet terecht.
    Volgens mij hebben jullie een beeld dat mijn kind tig kilometer ver te horen is. Dat is altijd het nadeel van communiceren op"papier"!!
    Misschien is het bericht iets verkeerd omschreven. Nogmaals hoe ik het heb opgelost, is ten goede gekomen voor mij en mijn zoontje!!
    Hij slaapt zelf in en een aai en knuffel bij verdriet is nu voldoende.
    Dat is wat ik wilde bereiken. En er zijn altijd uitzonderingen, denkend aan pijn en verdriet! Maar als moeder zie je dat zelf snel genoeg.

Share This Page