Armin is dus 10 maanden geworden en ik vraag me af wat ik qua eten kan veranderen. Tot nu toe prakte ik alles doorelkaar of hele kleine stukjes snijden( groente) Ik heb eerder geprobeerd om stukken fruit te geven maar is hij er niet zo dol op om het zelf te eten. Een keer groente geprobeerd ,moest hij ook niets van hebben. .Dan wil hij het wel van een lepel. Alleen een banaan wil hij wel zelf pakken en eten .Voor de rest eet hij allang zijn brood, koekjes en zo zelf. Hij drinkt ook uit de gewone beker. En als ik hem brood op vork geef eet hij het ook( niet altijd) Zijn ze dan nog niet te jong om zelf te kunnen eten met de handjes. Ik denk dat hij het nog niet doorheeft. Ik denk dat als ik hem zelf laat eten uit de bord dat het binnen no-time op de grond ligt. Misschien leuk om te proberen dan, maar niet als echte maaltijd! Hoe geven jullie je kindjes eten,zelf laten eten? Prakken jullie het? Groente bij elkaar of alles apart, ik bedoel niet aardappel en/of rijst/pasta/vlees/groente door elkaar prakken.
Ik prak nix meer voor jaydienne,op de kdv hebben ze haar leren eten met haar handjes....fruit dan. Dit gaat goed in het begin gooide ze vooral alles op de grond maar daarna ging het weer goed. Nu zet ik brood voor haar op haar tafeltje en dit gaat ook goed ze pakt het op en eet alles goed gaan doen. Succ6
Nou, ik vind het nog wel makkelijk hoor, om het een beetje fijn te prakken. En het meeste geef ik nog. Hij krijgt wel wat boontjes bijvoorbeeld los, en die hapt hij dan af. Maar meneer is een schrokop, dus je moet het constant in de gaten houden. Brood kan ie ook gewoon afhappen, maar ook dat geef ik vaak nog wel gesneden, Dan pakt ie het wel zelf. Brood op een vork? Hihihi, dat doe ik voor mezelf ook niet hoor!
alicia krijgt hier als ze vers mee eet gewoon hetzelfde als ons en dan niet geprakt. ze eet het zelf prima en wil niets anders meer. als ik het wil geven is het nar 2 hapjes gedaan . boterham doe ik er 2 op elkaar en snijd het in 4 stukken. eten met een vorkje of lepeltje probeerd ze wel en soms lukt het en dan weer niet omdat het er afvalt als ze het lepelje omdraait haha en dat snapt ze maar niet. dan is het weer graaien met die handjes en vooral bij macaroni is dat erg grappig . Heb z'n grote slabber met mouwtjes van de prenatal en is erg handig kan ik je zeggen. zo kunne die ukie lekker viezerikken zonder dat je de kleren weg kunt gooien omdat er vlekken in zitten die er niet meer uitgaan. op mijn babysite staan fotos van een etende alicia haha met zowel brood als avondeten
wel grappig,want het komt erop neer dat hij bepaalde fruit gewoon niet wil pakken denk ik maar wel eten! Heb net mango in stukjes op zijn bord neergelegd, wilde hij niet pakken. Ook toen ik het stukje zelf in zijn mond gaf vond hij het ook niet zo, maar toen ik het daarna op een vorkje prikte, ging hij het vorkje netjes naar zijn mond brengen en opeten! Frambozen vond hij ook raar toen ik het zelf in heel stuk gaf maar daarna pakte hij het zelf en at op! Vanavond gaan we maar spaggheti proberen! Inderdaad vind ik het grappig en leuk dat ieder kind het op zijn/haar manier doet!
ik heb echt geen geduld voor dat los en zelluf eten, gewoon grof prakken en lepelen zelf eten komt vanzelf wel wanneer hij het begrijpt
Fruit geef ik in stukken, als het erg glibberig is prik ik het nog wel eens op een vorkje (meloen/mango). Avondeten ligt er een beetje aan. De ene keer geprakt, andere keer uit de hand. Maar geprakt moeten we het wel voeren, want ze slaat met haar lepel in het rond en dan vliegt het overal heen .
Vanavond spaghetti gegeven,gesneden met saus en kaas,in een kom om zelf te eten. Het zat overal inderdaad. Hij heeft ook zelf wat in de mond gestopt maar uiteindelijk heb ik het hem maar zelf met een vorkje gegeven( was makkelijker). Hij genoot wel 1 uur van zijn maaltijd. Daarna heb ik hem grof geprakt fruit gegeven en dat heeft hij prima zelf kunnen eten! Wat waren we trots! Zo leuk om te zien! En dan maar graaien met die handjes. Hij heeft in tijden niet zo rustig gegeten moet ik zeggen. Want laatste tijd doet hij zo moeilijk met avondeten,wel willen eten maar geen rust daarvoor! Ik hou het toch bij zelf eten geven voorlopig en dan soms ook wel in laten graaien, om te leren hoe eten voelt, het zijn toch allerlei structuren. Maar fruit ga ik wel in stukken aanbieden en als het niet gaat geef ik het maar zelf uit de lepel. Vind ik toch belangrijker dat hij het uiteindelijk opeet. Het is het zeker waard proberen!
hey, hier heb ik sinds een goeie week het probleem dat hij bij ons niet echt goed meer wil eten. Bij de dagmoeder en de oma's gaat alles prima. Maar hier heeft hij na 10 hapjes er genoeg van en duwt de lepel weg, of gooit de boel op de grond. De fruitpap lukt af en toe maar ook niet altijd. Ik heb es zijn eten gegeven toen hij op zijn speeltapijt zat. Toen ging het redelijk vlot maar dat vind ik dan weer geen opvoeding. Zou ik hem dan met zijn handjes laten eten? Zijn groetenpap? Iemand tips. Dank u
Zit hier met hetzelfde "probleem". Als ik mijn kleine meid eten wil geven gaat ze of heel hard nee schudden (probeer dan maar een de mond te vinden) of ze gaat met beide armen op en neer zodat de lepel valt oid. o ja, met je tong pfffff doen tijdens eten ook erg leuk .........
Ik heb altijd alles gerapley-ed, vanaf 10 maanden, gaat het super goed . Ik vind persoonlijk pureren een onnatuurlijke eetmethode.
wij hebben in het begin toen wij begonnen met bijvoeding alles uit pot gegeven of geprakt (gepureerd) toen dat eenmaal goed ging, zo tegen een maand of 6 - 6,5 zijn we grotere stukjes gaan geven, zoals stukjes brood,koek,fruit e.d. (niet heel groot of zelf maar gewoon normale stukjes) en als je het zo langzaam opbouwt waren ze hier een maand of 10 toen ze vrijwel volledig met de pot mee aten. Ongeprakt of geprakt maakte niets uit, ze aten dan zowel grotere stukken zelf of gewoon hetgeen ik ze van een bordje gaf.
als ze niet willen, willen ze echt niet. die van mij is nu nog maar 6,5 mnd maar pfff wordt er af en toe doodmoe van, vooral met haar fuit. Groente vindt ze heerlijk en kan ze geen genoeg van krijgen, maar pap-fruit e.d. nee daar moet ze echt trek in hebben anders wil ze het echt niet. Ben wat dat betreft blij dat ik al 2 kids had, anders zou ik er nog moedeloos van worden ook "
Geven jullie een kind van 10 maanden dan b.v. al een stukje appel of banaan? Ik geef altijd zelfgemaakt fruithapje (gepureerd met kleine stukjes) en dat nu helemaal verbaasd. Ik dacht dat ze nog te klein waren voor een stuk fruit ...
Eva krijgt vanaf het begin (6 maanden) alleen maar stukjes. Alleen bij de opvang krijgt ze gepureerd fruit. Ik geef haar vaak kant en klare stukken, maar laat haar ook wel eens afhappen, ze hapt dan echt grote stukken af! (maar heb ik niet altijd zin in, geeft zo'n knoeiboel)
Avondeten, pap en yoghurt geef ik haar gewoon, want dat bordje vliegt anders binnen no-time door de kamer en de lepel gooit ze over haar hoofd leeg. Avondeten ligt er trouwens aan of we het pureren of niet, als het enorme stukken zijn wel, maar doperwtjes, rijst etc. niet. Stukjes fruit, koekjes, brood etc. eet ze gewoon uit het handje.
ik pureer niets meer! behalve als ik een smoothie maak. Fruit geef ik nu in stukjes, hij pakt het zelf of prik ik het op een vorkje en hij doet het zelf in de mond! als hij geen zin heeft geef ik het dan. Vandaag gaf ik reepje appel, hij at het zelf uit vuistje maar ging wel een paar keer flink kokhalzen. Daarna gaf ik het in stukjes ging goed. Avond maaltijd snij ik in heel kleine stukjes voor het koken of daarna. Soms nog een beetje prakken. Maar ik geef het wel zelf anders zijn we tot morgen niet klaar met eten! Gaat allemaal prima nu. Voor de rest eet hij alles zelf. En drinkt uit gewone beker als hij er zin in heeft!
ik prak het avondeten en diverse fruit soorten, maar dat is meer omdat ze nog geen tanden heeft. (ik heb 1 scherp randje in de bovenkaakgevoeld maar verder nog niks) en zelf de lepel of vork vasthouden dan eet ze niks en speelt ze alleen maar, dus ik voer haar zelf. ze is al heel mager en als ik haar zelf laat eten.....(7,5kg)
Hier ook al vanaf 10 maanden zelf eten. Ik geef gewoon stukjes. Dus stukjes broccoli of stukjes aardappel en vlees. Ze eet wat ze wil en stopt wanneer ze wil. Ze eet ook al vanaf 11 maanden zelf met een vork. Zowel haar brood als avond eten. lepel gaat ook, maar daar knoeit ze nog wel meer mee. Gewoon zelf laten eten werkt hier het beste. Fruit geef ik haar de hele dag door. Appel op de fiets, druiven binnen handbereik bij het spelen enz... Isabella heeft trouwens nog maar 2 tanden, maar ze eet alles, Maar als het mij niet snel genoeg gaat dan geef ik haar ook de hapjes.