10 mnd. hoe en wat eten?Zelf laten eten?Prakken?

Discussie in 'Voeding' gestart door flippy, 19 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hier wil hij niet meer gevoerd worden.. :rolleyes: hij doet gewoon zijn mond op slot en zijn hoofd opzij. Het gaat redelijk goed met zelf eten. Ik snijd het in stukken en die eet hij best goed op. En de katten krijgen vaak ook wat :) Het zal wel steeds beter gaan want gisteren heeft hij echt wel minder gegeten dan dat ik het geprakt geef. Vandaag waren we niet thuis dus heeft hij het wel geprakt gekregen( ik had nog een maaltijd in de vriezer). Het kostte echt moeite om hem het te laten eten, hij wil echt niet meer dat ik hem voer. Hoe doen jullie dat als je niet thuis bent?

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik pureer ook niets meer voor Yara. 's Avonds maak ik blokjes aardappel en stukjes groente voor haar. Die kan ze dan lekker zelf pakken. Soms help ik haar wel een handje hoor ;) , want zo heel snel gaat het niet. Geduld is niet echt mijn sterkste kant. Macaroni voer ik haar wel zelf. Maar dat vindt ze zoooo lekker dat ze zich graag laat voeren.

Van fruit maak ik ook hapklare blokjes en die prik ik op een gebaksvorkje en zo ik geef ik het haar.

Naar mijn idee moet eten voor kinderen leuk zijn en niet gedwongen. En als Yara zelf lekker eet met haar handjes geniet ik er ook zo van.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik breek een banaan door 2 en geef dan 1 stuk per keer en gaat prima op. appel gaat nu ook prima engeef ik in partjes,verder geef ik watermeloen ook gewoon in flinke stukjes waar ze zelf af moet happen. avond eten in stukjes die wel in der mond passen in een hap maar dingen zoals boonjes ofzo ga ik ech tniet eerst klein maken en gaat ook prima. als ik potje geef is het nu ook al 12 maanden en dat zijn ook flinke stukjes. ik laat haar bijan altijd zelf eten en dit kost inderdaad erg veel tijd maar zo mooi om te zien hoe ze viezerikken. vanmiddag kreeg ze ook gewoon halfvolle melk uit een gewone beker en het ging vrij goed :) wat ik niet had verwacht maar ze moest wel doucehn naderhand en ik dwijlen haha. ik vind het gewoon leuk dat ze zo dingen ondekt en kan daar prima 1 uur voor vrijmaken want erij vblijven doe ik wel om haar aan te moedigen als ze weer iets in der mondje stopt

Deel Deze Pagina