Mijn baby spuugt veel. Vind ik zelf. Hij is nu ruim 10 weken. Hij krijgt borstvoeding op verzoek (ongeveer elke 2 à 3 uur). Ik houd hem na elke voeding een half uur rechtop. Maar dat maakt niet uit want hij spuugt ook gewoon tijdens de voeding. Dan laat hij los, komt er een golf melk uit en hij hapt weer aan. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben. Nu word ik er gek van want hij lijkt wel constant te spugen. Tijdens het rechtop houden spuugt hij een paar keer. Soms wat mondjes melk terug, soms hele golven. Tijdens het verschonen spuugt hij. En als ik hem na een slaapje uit bed/kinderwagenbak haal, heeft hij vaak ook gespuugd. Hij vind de draagdoek fijn, maar ook daarin spuugt hij zichzelf en mij helemaal onder. Nu heb ik een pak johannesbroodpitmeel van nutrilon gekocht, maar nog niet gebruikt. Fulltime kolven om het zo te mengen ga ik niet aan beginnen. Ik weet dat ik dat niet ga volhouden. Maar waar ik een beetje bang voor ben is dat hij sneller vol zit als ik het voor de voeding geef. Klopt dit? Daarnaast zie ik dat het eerste ingrediënt suiker is Heeft iemand tips om het spugen te minderen? Hij groeit wel goed (geboren met 3800g en met 4 weken was hij al 5800). Maar hij houdt toch weinig melk binnen zo?
hier ook een spuger, was ik van mijn eerste niet gewend, die dronk heel goed en spuugde nooit, en de tweede dus wel. gelukkig niet altijd, maar na 4 van de 5 voedingen geeft hij een klein mondje of een hele golf, zeker met verkoudheid komt er een hele golf, met ook nog een berg slijm uit zijn keel, ik probeer altijd tussendoor even te stoppen en rechtop te houden, een extra boertje te laten doen, maar het komt toch. ook met verschonen komt er vaak nog weer een klein beetje voeding terug. Ik laat het maar zo, heb geen johannnesbroodpitmeel geprobeerd, hij groeit goed (is ruim 4 maanden en weegt 8 kg!! dus zit op de +2 lijn), heeft zelf geen last van het spugen. Bij het consternatiebureau heb ik het gevraagd en daar vonden ze het niet erg als hij maar wel groeide, en geen verdere last ervan had. Dus daar kun je ook nog wel informeren wat je in jullie geval het beste kunt doen.
Ik geef geen bv maar die van mij spuugde ook tot en met. 48 rompertjes per week doordrenkt met spuug. Bij flesvoeding kan je natuurlijk makkelijker mixen. Ik zou de helft voor de borstvoeding doen en de helft erna? Schrale troost: na een aantal maanden werd het hier minder
Misschien kan een lactatiedeskundige meekijken met de BV? Ik had een behoorlijke toeschietreflex waardoor met name onze jongste zoon de melk niet goed wegkreeg. Of misschien hapt jouw kindje veel lucht mee?
Pure jbpm kopen als je dat wil gebruiken (bij een reformwinkel of online). Bijv van Tammi. Daar zitten geen toevoegingen in en heb dan heb je ook maar heel weinig nodig. Het verzadigt niet, want het heeft geen voedingswaarde.
Bedankt voor de reacties. @mamameer Ik denkt dat het CB hier ook gaat zeggen dat het niet erg is omdat hij er geen last van heeft. Maar het is zo vervelend als ik hem in de draagdoek heb en hij spuugt mij helemaal onder tot aan mijn navel toe @1981 mama Dat zou kunnen. Maar ik zie het niet zitten om te kolven bij elke voeding. @superjollie Dat doe ik denk ik. Hij laat inderdaad veel los tijdens het drinken. @Koon Dat klinkt al beter. Want bij die nutriton zit maar 30% johannesbroodpitmeel in en voor de rest is het suiker en toevoegingen