Uitslag ph-metrie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Begin juli heeft mijn zoontje een ph-metrie gehad omdat hij heel veel spuugde. Ook hebben ze toen een slikfoto gemaakt. Uit beide was toen niks gekomen vertelde de arts.

Eind juli heeft hij een voedingsstoma gekregen. Tijdens die operatie bleek dat mijn zoontje toch wel last kon hebben van reflux. Zijn slokdarm sloot niet netjes af (zijn foto's van gemaakt en die hebben wij ook gezien, rondom de slang die ze ingebracht hadden bleef de slokdarm een stuk open). Gelukkig stopte het spugen 3 weken na de operatie, als dat niet was gebeurt had hij een Nissen operatie gekregen.

Nu was ik dinsdag weer bij de ka omdat zoontje snel spuugt als hij ziek is. Hij had 1,5 week alleen ors binnen kunnen houden en was veel afgevallen. De ka wil een nieuwe ph-metrie uitvoeren om te kijken of het reflux kan zijn die verergerd bij ziek zijn.

Nu vertelde hij dat de vorige keer de uitslag 3% was en voor een Nissen operatie moet deze 6-10% zijn. Maar dit zegt mij helemaal niks.. iemand een idee wat die procenten betekenen?

2. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Niemand :)?

3. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom heb je dat niet meteen gevraagd?
    Ik heb ook geen idee, sorry!

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Omdat ik nogal overweldigd was dat er überhaupt wel iets uit de ph-metrie gekomen was. Dat was ons niet verteld.

Ik bedenk zulke vragen altijd pas achteraf ;).

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan bel je even op en vraag je het nog even? Of misschien heeft Google antwoord?

6. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Zou dat de afwijking van het maag klepje kunnen zijn. Dat die bijv 3% openblijft staand oid? Ik weet het ook niet hihi

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Volgens mij meet een pH metrie alleen de zure reflux. (Zo was t ons uitgelegd) als hij dus "niet zure reflux" heeft meet dat slangetje het niet.

Wanneer krijgt hij de pH metrie?

8. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hooyo, dat is inderdaad de kennis die ik ook had. Vandaar dat ik helemaal niet begrijp wat de 3% betekend.

Voor de nieuwe krijgen we nog een uitnodiging.

Ik zat te denken dat het misschien de tijd is? Dat er 3% van de tijd zure reflux is gemeten. Hij heeft de vorige keer 20 uur gezeten, dus dan zit je al gauw aan een uur lang zuur in de slokdarm. Zou dat kunnen?

Bedankt voor de reacties en het meedenken in ieder geval!

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe jii t zegt zou ik het idd ook denken over die procenten. Best kans dat hij dus meer reflux heeft die niet zuur is en daardoor niet werd gevangen tijdens de pH metrie?
    Had je geen belafspeaak staan meer?
    Wel vervelend dat hij weer moet. Mag het in de thuissituatie? Met al jr ervaring ondertussen...sterkte :(

Deel Deze Pagina