baby 6 weken drinkt slecht

Discussion in 'Flesvoeding' started by MMMmeisje, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Hebben jullie een tip voor me?
    Onze zoon van bijna 6 weken zou 6 flessen van 130ml moeten drinken.
    Echter drinkt hij soms zelfs maar 40ml per voeding!
    We hebben ivm reflux voeding met johannesbroodpitmeel. Omdat dit snel dik wordt voeden we eigenlijk al vanaf het begin (ook toen ik nog volledig borstvoeding gaf) in 2x... dus drinken tm hij niet meer wilt (flesje van 60cc) en dan verschonen zodat hij weer goed wakker is en dan nog een flesje wat we dan nieuw klaar maken.
    Maar omdat hij vaak maar erg weinig drinkt en soms ook volledig de 2e fles weigert komt hij zelfs om de 2 uur met regelmaat.
    Daarnaast huilt hij erg vaak tijdens de voeding en daarna.

Heeft een van jullie de gouden tip voor ons om ons mannetje in ee goed ritme te krijgen?

2. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

Aug 24, 2013
    1,293
    14
    38
    waarschijnlijk een overbodige vraag maar heeft hij wel genoeg zuigkracht voor het speentje op de fles? Ik ben vorige week begonnen met nutriton en op de verpakking staat dat je dat met je normale speen moet doen, na een half uur had mijn zoontje nog maar 30 cc gedronken, nu met speen 2 gaat het geweldig. Misschien moet hij teveel moeite doen en drinkt hij daarom zo weinig.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Probeer eens een comfort voeding! Daar zit 30% jbpm in en je hoeft niet te klooien met aparte schepjes. Jbpm zorgt ook vaak voor krampen.
    Lijkt wel alsof hij wel wil maar het niet kan, voeding te dik?
    De comfort voeding was hier DE oplossing. Ik had een onrustige, huilbaby. Met de comfort was ze binnen 24uur omgedraaid!

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    En als je eens stopt met indikken?

Welke fles gebruik je?

5. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Thnx voor de tips.
    Stoppen met indikken kunnen we wel doen maar dan spuugt ons mannetje zo veel dat hij niets meer binnen houdt. En dan weer gaat huilen en slecht slapen door de irritatie aan zijn slokdarm.

We zijn er ondertussen uit.
    Het was een negatieve spiraal qua slecht slapen en daardoor slecht drinken en daardoor niet verzadigd zijn en weer slecht slapen.
    Sinds gisteren is alles een stuk rustiger nu hij weer goed geslapen heeft de hele dag.
    Hij heeft gisteren genoeg gedronken en er zat weer 3 a 4 uur tussen de voedingen in.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Volg je de leefregels voor reflux al op?

Welke fles?
    In welke houding voed je?

Kun je niet iets minder indikken?

7. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Zoals ik al zei, de problemen zijn al op gelost aangezien het probleem was dat hij niet sliep.
    Ook vandaag was weer een perfecte dag.
    We houden overal al rekening mee qua reflux zoals hoofdeinde bedje wat hoger, in zittende houding voeden, kinderwagen staat al wat hoger met hoofdeinde en met het indikken is het perfect... hij krijgt het nu met gemak op gedronken, 120ml in 1x en dan nog 40ml voor na het verschonen.

Share This Page