Hallo, Ik vraag mij af of de voeding van mijn zoontje van invloed is op zijn slaapgedrag. Hij is inmiddels 10 maand en krijgt nog steeds een fles om 23.30 omdat hij anders om 2u wakker wordt...ik zou graag zijn laatste fles om 19u geven en dan vanaf 's morgen weer, 'zoals het hoort'. Maar om 19u slaat ie de fles af, gaat niet gebeuren. Hij krijgt nu alles volgens onderstaand schema. 8:00 BV (? ml, lijkt wel of ie geen bv meer wil want drinkt nog maar max 5 minuten) 9:00 Boterham (& FV 90+3 als ie echt weinig bv heeft gedronken, als ie dit wil hebben) 10:30 soepstengel/rijstwafel oid 11:30 FV 180+6 en 5 schepjes bambix 12-15 slapen 15:00 Fruithapje 200gr 17:00 Avondeten 200gr + yoghurt 100ml 19:30 slapen 23.30 FV 180+6 en 5 schepjes bambix Kan ik iets aan zijn voeding veranderen zodat hij wél om 19u de fles wil, in de hoop dat ie dan de hele nacht doorslaapt? En krijgt hij wel voldoende vocht binnen? Met regelmaat gaan de flessen ook niet helemaal leeg (op 50 ml na)
Beste Roxx79, Allereerst is het eerder bijzonder dan normaal dat een baby van 10 maanden iedere nacht doorslaapt. Maar als je wil proberen om om 19:00 de laatste fles te geven dan zou ik het fruithapje om 10:30 geven en de soepstengel (met eventueel wat water, voor wat extra vocht met deze warme dagen) om 15:00. Zo is het wat meer verdeeld over de dag en zou het misschien wel kunnen dat je kindje de laatste fles wel wil drinken. Anders zou je ook kunnen proberen om NESTLÉ PyjamaPapje aan te bieden om 19:00. Daarvan weet ik bijna wel zeker dat hij dat wel wil drinken. groet, Anne