Kan ik hem echt niet verwennen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Momfulness, Oct 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

even een vraagje.

Mijn zoontje van nu bijna 2 weken oud slaapt steeds moeilijker. Gisteren en eergisteren sliep hij s'nachts lekker door. De nachten daarvoor was het drama en nu weer. Hij slaapt overdag echt de hele dag prima. Vanaf de fles van 22.30 begint de elende. Hij huilt tot de fles van 02.00 uur dan huilt hij nog tot 03.00 uur en dan valt hij van het druk maken vanzelf in slaap. Hij krijst echt alles bij elkaar.
    Als hij dan wakker wordt gemaakt voor zijn volgende fles is hij moe en daarna slaapt hij weer de hele dag.

Maar s´nachts huilt/schreeuwt hij dan zeker 5 uur achter elkaar!!

Als ik hem s'nachts in zijn ledikantje wil leggen slaapt hij zeker niet. De enige kans om hem slapend weg te leggen is in zijn wandelwagenbak of naast ons in bed. Hij weet dus wel het verschil....

Kan ik hem echt niet verwennen als ik dan toegeef aan de wandelwagen of ons bed? Na 5 uur huilen denk ik vaak, dan maar hier slapen. Anders volgt er weer 1 uur huilen.

Is dit voor iemand herkenbaar?

Hij heeft volgens mij niet echt ergens last van want dan zou hij overdag denk ik ook niet slapen.

Ben er zo onzeker over en helemaal uitgeput. Overdag kan ik echt alleen nog maar slapen. :(

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik vin 4 a 5 uur huilen vor zo'n kleintje echt veeeel te lang; weet dat je t goed probeert te doen, maar dat kan je zo'n hummeltje echt niet aandoen.
    Voor jouw en zijn rust lekker bij je nemen; komt vanzelf goed.

3. Momfulness

@Femke, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik laat hem echt niet huilen in zijn eigen bedje hoor! Ik pak hem sowieso bij me maar hij is ook bij mij niet meer te troosten terwijl hij dat eerst wel was....

Als ik hem dan eenmaal rustig heb en terug leg in zijn ledikant begint het opnieuw en dat duurt dan soms wel 5 uur achter elkaar. Ik vind het alleen gevaarlijk als ik s'nachts te moe wordt en hij dan bij mij in slaap zou vallen. Dan probeer ik hem toch wel weg te leggen...

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn sliep in het begin 'snachts tot 3uur, en vanaf dan was het drama. Wij namen haar dan bij ons in bed, want dan sliep ze een stuk beter. We legden haar op het verschoningskussen tussen onze kussens in, en namen haar eigen dekentje mee. Zo lag ze iets hoger dan ons en konden we niet op haar liggen.
    Deze tip kregen we mee van de kraamverzorgster. Ik denk dat ze zo'n 3 maanden bij ons in bed heeft geslapen (vanaf 3uur), daarna sliep ze elke nacht in haar eigen bed.

5. Momfulness

@Marijke, dat doen wij dus ook als hij zo huilt en dat helpt nog weleens. Ook een tip van de kraamhulp geweest.

Ik hoop alleen dat hij straks dan nog wel in zijn ledikantje leert slapen....

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Neem hem lekker bij je in bed (wel goed uitkijken natuurlijk).
    Bij mijn dochter duurde dat huilen echt maanden en heb haar die tijd dus veel bij mijn in bed laten slapen zodat we beiden wat aan onze slaap toekwamen. Manlief heeft dus ook een lange tijd op het logeerbed doorgebracht, maar goed het zij zo.

Nu slaapt ze trouwens al tijden lekker in haar eigen bedje en wil ze niet eens meer bijn ons slapen.

7. Momfulness

@Meryem, mijn man slaapt dan ook op de bank omdat hij anders niet genoeg ruimte in bed heeft. Het liefst zou ik hem gewoon in zijn ledikantje leggen s'nachts omdat ik niet niet echt bevorderlijk vindt voor onze relatie. Maar het is niet anders . Dit is vaak het enige dat helpt en waarmee ik hem rustig krijg.

Vannacht na de nachtvoeding wilde ik hem in zijn ledikant leggen en daar is het mis gegaan. dus dan maar voorlopig even in bed bij ons...

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Thijs heeft de eerste 2 weken vanaf 03.00 op mij geslapen. Tussen ons in vond ik erg eng. Zelf kon ik alleeen niet diep slapen, maar een beetje doezelen. Dan legde ik hem na de voeding van 04.00 weer terug in de wieg. Soms had ik mazzel, maar vaak lukte het toch niet. Je kleintje wil ws gewoon bij jou zijn. Heb je als je hem in bed legt zijn bedje voorverwarmt met een kruik? Ook een tikkende klok kan werken en een doekje met jouw geur in zijn bedje. Succes ermee!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waarom probeer je niet nog een flesje? (misschien heb je dat allang gedaan hoor ;) ) Sterre had heel lang gewoon om de 3 uur een voeding nodig, ook 'snachts.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Vast wel joh, maar hij is nu nog zo klein en wil gewoon bij je zijn, dat wordt vanzelf wel minder. En overdag slaapt hij toch ook nog in zijn ledikant, dan komt het vast wel goed.
    Net als bij meryem wil Robyn hier ook niet meer in ons bed slapen.

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Of je hem teveel kan verwennen, nee joh op die leeftijd nog niet!
    Als ze wat ouder zijn kun je ze wel GEwennen, wat zo mogelijk nog erger is, maar nu nog niet.
    In het begin moeten jullie allemaal nog een ritme zoeken, en als je je ventje dalijk wat "beter leert kennen" (klinkt zo dom he) dan vind je vast een methode die voor jullie beide werkt.

En misschien vind het ook nog wel hartstikke eng alleen in die grote ledikant! Misschien kun je proberen om de kinderwagenbak in de ledikant te zetten? maar dan zou hij overdag ook niet slapen zou je zeggen... Moeilijk hoor! Ik zou het ook even bespreken met je CB, daar heb je rond de 2 weken oo een gesprek mee als ik me kan herinneren....

12. Momfulness

Meiden, bedankt allemaal. Ben een stuk gerustgesteld alleen al om te horen dat er meer mensen zijn die dit herkennen.
    Huilden jullie kindjes dan ook zo hard?

Maandag hebben we een gesprek met een vrouw van het cb. Dan ga ik het haar ook eens voorleggen. Hopelijk adviseert ze ons niet wat ik ze de meeste zie adviseren en dat is huilend laten liggen. Dat kan ik echt niet!

13. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

#13 Dora en Boots, Oct 18, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 18, 2009
    Krijgt hij nog wel een voeding in de nacht?

Oeps zie het al staan!;)

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    meisje volg je hart en luister naar je mannetje.
    je kan het niet perfect doen maar er is echt geen reden om onzeker te zijn.
    9 maanden heeft hij niets hoeven doen en was er niet veel te zien.
    Nu moet hij heel erg veel verwerken en verteren en dat is hij niet gewent.

Kom op heb vertrouwen in jezelf

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,282
    36,147
    113
    Grote kans dat ze dat wel adviseren hoor, hier deden ze dat in elk geval wel. Als je dat niet kunt (kon ik ook niet, dus ook niet gedaan) vooral niet naar luisteren en lekker je kleine bij je houden. Hij is nog zo klein, gewoon lekker knuffelen, verwennen doe je echt niet.

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Hij is pas twee weken, dus een echt goed dag- en nachtritme heeft hij nog niet, dat verklaart ook wel waarom hij overdag wel goed slaapt. Komt vanzelf goed ;)!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer ik amper wat slaap s´nachts is dat ook niet echt bevordelijk voor onze relatie, dus de keuze was snel gemaakt :p.

Zie dat je al wat gerust bent, succes ermee en hoop dat het cb nog wat tips heeft.

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad

19. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    hey joh, je baby is nog maar 2 weken oud...
    Lekker bij je nemen!!! die heeft nu zoveel mama-honger.
    Je kunt je baby echt niet verwennen, hoor.

Mijn meisje sliep de eerste weken ook alleen maar naast me in bed anders was het : huilen, huilen!
    Daarna hebben we 1 zijkant van haar ledikant eraf geschroefd en tegen mijn kant van het bed geschoven. Zo lag ze lekker naast me, maar in haar eigen bed.
    En zo doen we het nog steeds..lekker dicht bij mama & papa :)
    Dat werd ook aangeraden! Ik vind het in ieder geval heerlijk haar naast me te hebben.

20. Skye

Skye Niet meer actief

Hier hebben we dat ook meegemaakt. Het ritme was gewoon omgedraaid. 'S nachts veel wakker en overdag veel slapen. Gewoon lekker bij je nemen. Heb ik ook gedaan als het nodig was dan en met 4 weken sliep ze door.........en in haar eigen kamertje in bed

Share This Page