hallo, ilse is nu 7 weken en slaapt sinds een paar dagen van 20/21 uur tot 6/7 uur, ik geef bv en vraag me af of dit al mag.
Nou zover ik weet moet je dat gewoon lekker laten. Als je kleine meid dorst heeft laat ze dat echt wel weten! Ik heb Mali zelf altijd wel nog rond een uurtje of 12 wakker gemaakt omdat ik het zelf niet fijn vond. Maar toen zei iedereen wel tegen me dat ik haar gewoon kon laten liggen omdat ze anders echt wel wakker zou worden.
Volgens mij wel hoor, Eva sliep een paar weken terug ook 10 uur en afgelopen nacht zelfs 12 uur, toen heb ik haar wel wakker gemaakt en ze had toen ook wel honger. Zolang ze alert is, aan haar voedingen komt (dus niet overdag om de 4 uur en dan 's nachts zo lang niet) en genoeg plasluiers heeft, is het wel goed.
er wordt geadviceerd om kindjes onder de 3 maanden (en 5 kilo) niet LANGER dan 10 uur te laten slapen zonder voeding.. dus denk dat dit gen kwaad kan!
Mijn Kerel deed dat ook, en nog beter, hij doet het nu nog (4,5 maand)! Hij slaapt van 20 uur savonds tot een uur of 5 sochtends. Dan een voeding, en hij slaapt tot half negen. En sinds mijn zwangerschapsverlof slaapt mijn dochter van 2 ook tot die tijd, ongeveer... heerlijk! In jaren niet zo goed geslapen... Mijn BV heeft er niet onder geleden, het blijft gewoon voeden op vraag, en als hij er niet om vraagt.. best toch? Alleen ging ik in het begin ontzettend lekken in bed (ik slaap naakt), dus ik had een handdoek in bed gelegd. Ook handig als je moet voeden in bed, want Mats laat de helft lopen... en dan nog issie zo vet. pfff, wil je echt niet weten, kleine papzak dat het is., Misschien maakt dat ook wel wat uit, in het zo snel doorslapen. Is die van jou ook zo'n flinkerd?
Hier dus een stevige meid, die kan wel even zonder voeding . Ik voed altijd zittend, en aangezien ze nogal knoeit werk ik altijd met hydrofielen en spuugdoekjes, dan blijven we wel droog . En naakt slapen?! Dan kan ik elke dag het bed helemaal verschonen, heb het een keer geprobeerd, het hele dekbed was nat . Maar misschien dat ik nu minder 'lek'.
Ik heb altijd begrepen bij zulke kleintjes niet langer dan 8 uur zonder voeding.. (dat mag dan 1 x per dag)
hihi, ik heb een ukkie geloof ik. ze woog van de week 4085 gram, en bij de geboorte 2985. Heb wel veel bv en lek idd ook 's ochtends, slaap hier dus met bh aan. En doeken onder mijn borst als ze eet.
ooohhhhhhhhhhhhh ben jaloers op je! wilde dat ons jochie eens een keer een beetje langer sliep! een uur of 6 a 7 zou meer dan welkom zijn. komt om de 3 a 4 uur's'nachts ,en je moet niet denken dat meneer daarna weer vrolijk verder slaapt hoor! o nee,die denkt dat de dag rondt een uur of 1 a 2 s'nachts begint. pff jammer genoeg ,denk ik er niet zo over(maar hij wint het he ) echt jaloers op je groetjes diana
Grofweg houdt men dit in het ziekenhuis aan: per halve kilo baby, mag hij/zij een uur slapen. Dus bij 4 kilo max 8 uur...
Hahahahaha, per have kilo baby... dat klinkt alsof ik een pondje paling vraag bij de visboer! geing... Bouchere... ook die van jou gaat straks lekker slapen, uiteindelijk doen ze het allemaal! Ik dacht altijd als ik snachts bezig was aan al die andere vrouwen ter wereld die vast ook op dat moment midden in de nacht hun baby aan het voeden waren. Dat gaf wel wat steun, dat je niet de enige bent...
Ik kom net terug van het consultatieburo en zat met dezelfde vraag. We krijgen Eva niet meer wakker voor de laatste voeding. Ze slaapt van 19.00 uur tot 8.00 uur ongeveer. En ik dacht altijd dat een baby niet langer dan 12 uur zonder voeding mocht ivm de bloedsuikerspiegel. Nou vertelde de arts op het buro mij dat dat niet zo is. Door het hielprikje zijn heel veel dingen onderzocht en als er iets met de bloedsuikerspiegel aan de hand was geweest hadden ze dat toen moeten zien. Daarom is het volgens haar is het geen probleem als er 's nachts meer dan 12 uur tussen zit en overdag meer dan 4 uur. Gewoon lekker laten slapen was haar advies. En als ze honger heeft dan komt ze echt wel.