10 uurtje voortgezet onderwijs

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door heidiane, 17 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Ik ben laatst zo gelachen! Mijn dochter was haar boeken ophalen en ik zei; joh anders haal je onderweg toch een lekker bolletje (ofzo iets). Wat haalt ze; flesje water en een pak rijstewafels met zeezout... hahahaha lekkere griet!

    Hier gaat een havermoutkoek ed mee omdat 10 uur snel snel snel moet en de lunch paar boterhammen en gewoon haar dopper voor water. Vrijdags haalt ze een broodje op school met haar pinpas.
     
  2. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Dan begint de ellende hahaha..
    Toen mijn oudste naar de middelbare ging, mocht ik geen trommel meer meegeven. Hij smeert zn eigen brood en als we geluk hebben neemt ie een banaan mee voor zn tienuurtje maar ook iets van koek zoals sultana en dat soort dingen. Ik hoef echt niet met snacktkmaatjes of komkommertjes aan te komen. In de kantine koopt ie ook weleens wat lekkers voor tussendoor. Voor de lunch neemt ie wraps met zalm/humus en sla mee. Op vrijdag luncht ie iets uit de kantine.
    Vind het prima, was zelf ook zo en ik kan niet alles meer voor hem bepalen. Hij moet nu zijn eigen keuzes maken en zolang het overwegend gezond is, vind ik het prima.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Tot nu toe vindt mijn dochter het wel prima met haar eigen brood, fruit of mueslireep van huis. Soms is de rij ook best lang in de kantine om wat te kopen had ze gezien. Af en toe een lekker broodje halen lijkt haar wel wat en dat lijkt mij ook prima.
    Hier hebben ze een gezonde kantine en in de brugklas mag je officieel niet het terrein af, maar onderweg komt ze ook al langs 2 supermarkten, dus als ze daar ongezonde snacks, broodjes en sapjes zou willen halen kan dat ook.
     
  4. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Onze oudste zit nu ook net op de middelbare en moet nu ook haar eigen brood maken, 10 uurtje en drinken pakken. De meeste dagen neemt ze nog gewoon fruit mee, af en toe iets van koek ofzo. Ze heeft nu een keer een tosti gehaald op school, dat moet ze zelf betalen (heeft ze zakgeldverhoging voor gehad).
    En in de eerste week heeft ze wat te drinken uit een automaat gehaald, maar dat vond ze zo omslachtig dat ze daar ook snel van genezen was. En ze heeft toch wel door dat het vele malen goedkoper is om eten en drinken van huis mee te nemen ;)
     

Deel Deze Pagina