10 weken + 2 dagen ipv 12 weken?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Poetjuh27, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Hallo dames,

Volgens de eerste dag van mn laatste menstruatie (9 februari) zou ik vandaag precies 12 weken zwanger zijn. 14 maart had ik de eerste heel licht positieve test in handen, 17 maart een hele duidelijke 2de streep).
    Vanochtend heb ik mn eerste echo gehad en zou gelijk de nekplooimeting krijgen, maar het kindje was maar 3,5 cm (van kop tot kont) en dus ben ik pas 10 weken en 2 dagen zwanger! :-O

Oftewel bijna 2 weken teruggezet en geen nekplooimeting, omdat het daar te klein voor was en omdat dat tussen de 11 en 13 weken moet.

Nou had ik wel verwacht iets minder lang zwanger te zijn, want ik had wat langere cyclussen (laatste twee 33 en 35 dagen).
    Maar had verwacht hooguit een week korter zwanger te zijn..

Ik mag de 16de voor nog een echo en nekplooimeting.
    Ben ik echt pas 10 weken en 2 dagen of is het kindje gewoon wat klein ofzo? Vind het best wel raar :p

Gelukkig wel een goede echo gehad, hartje zien kloppen en een heel beweeglijk kindje, lag heel erg te trappelen :-D

2. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Hierbij nog een foto van het garnaaltje :-D

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.265
    113
    Centrum België
    Zou best kunnen hoor: zoals je al aangaf, had je iets langere cyclussen, dus eigenlijk zou het best kunnen dat je sowiso een weekje minder ver bent, omdat je een cyclus van 35 ipv 28 dagen had (uitgaande van een LF van 14 dagen). Dit en een iets latere innesteling zouden de 10+3 kunnen verklaren.

Maar hé, als alles er prima uitzag op de echo, zou ik me er echt geen zorgen om maken hoor!

Deel Deze Pagina