met echo korter zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door rodenhuis25, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodenhuis25

5 jan 2011
    10
    0
    0
    Hallo

ik ben vorige week voor de termijnecho geweest. Nu zei de echoscopiste dat ik nog maar 9weken zwanger was(ondertussen 10 weken) maar als je gaat rekenen van de 1e dag van de laatste menstruatie zou ik nu op de 12 weken zitten. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik weet nu niet wat ik moet aanhouden voor het aantal weken ook omdat ik nu dus eigenlijk nog in de onzekere tijd zit???

alvast bedankt voor de reacties.

groetjes

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, heb ik ook gehad en dat kan verschillende oorzaken hebben:
    *je eisprong was later dan je zelf rekent
    *de innesteling heeft lang geduurd.

Wij werden destijds in eerste instantie dik 2,5 week teruggezet en dat werd later weer gecorrigeerd naar 1,5 week. Ik had mijn ei getempt, dus daar lag het nie aan, maar de innesteling kan tot wel 2 weken duren.

Voor de termijn van je zwangerschap moet je dus gewoon de echo aanhouden, dat doet je VK ook :)

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben 5 dagen teruggezet, ondanks dat ik precies wist wanneer ik mn eisprong had gehad.
    Het innestelen kan idd wat langer duren.
    Ik testte trouwens ook pas laat positief.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik sluit me bij Rozemarijke aan. Overigens had ik het zelfde, ik dacht n.a.v. m'n laatste menstruatie 8,5 week zwanger te zijn maar werd 1,5 week terug gezet.

Vermoedelijk ook een late eisprong of innesteling, al testte ik volgens de berekening van de VK achteraf wel positief met 2 weken en 5 dagen...

5. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    ik ben ook 2 weken terug gezet.. waarschijnlijk omdat mijn eisprong later is geweest :)

nu al 20 weken :)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Overigens kan het goed zijn dat je bij een volgende echo toch weer wat vroeger uitkomt, omdat in tegenstelling tot wat vaak gezegd wordt, die kleine vruchtjes toch echt in groeispurtjes groeien, en als je dus nu vlak voor een spurtje de echo hebt gehad en een volgende keer na een groeispurt, dat alweer een boel verschil kan maken.

Daarbij zijn die metingen geen uiterst accurate metingen en kan 1 mm meer of minder alweer een paar dagen verschil uitmaken.

Maar goed, het is dus ook niet gek als je dus teruggezet wordt, zoals ik al zei, vanwege ofwel een latere eisprong ofwel een lange innesteling.

7. rodenhuis25

5 jan 2011
    10
    0
    0
    nou ben hartstikke blij met deze reacties dan ben ik dus niet alleen.... het is mijn eerste zwangerschap dus het is nog allemaal beetje wennen en eng. we gaan kijken wat we te horen krijgen bij de volgende echo.

groetjes

8. Buddha30

Buddha30 Actief lid

14 okt 2010
    170
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Meestal klopt de termijnecho wel goed hoor!
    Het ligt idd aan de eisprong of de innesteling...Ik vond het ook erg raar want ik wist precies wanneer mn eisprong geweest was en kwam zelf dus uit op 09-09. Maar bij de echo zei ze meteen dat de baby 14-09 was uitgerekend...blijkbaar duurde het innestelen even.
    Ik moest er ook even aan wennen, maar je lichaam doet blijkbaar vreemde dingen waar je niet van weet ;)

Deel Deze Pagina