Even een vraag. Mijn zoontje drinkt nu nog 6x. Ochtend rechts Tussendoor links Middag rechts Tussendoor links Avond rechts Droomvoeding links Alleen de tussendoortjes zijn vullend genoeg, dus mijn linkerborst heeft minder melk. Nu merk ik dat hij bij de tussendoortjes eigenlijk niet meer drinkt en hem soms wil overslaan. Hij gaat dan overstrekken als ik hem wil aanleggen. Uiteindelijk drinkt hij misschien 2 minuten of minder. Alleen, wat nu? Ik wil hem dan best wat anders geven, water ofzo, maar hij drinkt nog slecht uit een beker of tuit. En dan gaat mijn schema toch ook in de war. Want de keren dat hij dan veel drinkt uit rechts worden dan vervangen door links, als ik eerst 1 voeding laat vallen. Dat betekend dat ik dan ook eens links moet beginnen in de ochtend, terwijl hier echt niet genoeg melk in zit voor een ochtend voeding. Links heeft altijd minder gehad dan rechts. Of zal ik ineens 2 voedingen laten vallen en dan het zo gaan doen: Ochtend rechts Middag links Avond rechts Droomvoeding links Kan dit zomaar? Wat zouden jullie doen? Ik wil graag nog wel die 3 a vier voedingen blijven geven tot 1 jaar. Maar vind het ook echt niet erg dat hij nu zelf gaat minderen, maar wil dit nog wel in goede banen leiden.
Dat lukt me dus niet. Hij weigert de andere kant meestal. Als hij klaar is dan gooit hij zijn hoofd achterover en gaat overstrekken. Als ik hem dan omdraai, dan overstrekt hij en weigert de borst.