Hoi allemaal, Ben voor het eerst hier dus hoop dat ik het goed doe. Ik ben een mama van 2kids en zwanger van de derde maar dit nog nooit meegemaakt. Ik wist niet echt helemaal zeker hoe ver ik was dus ben vandaag voor het eerst geweest op afspraak. volgens mijn berekeningen ben ik vandaag 4weken en 5 dagen. maar er was vandaag op de inwendige echo niets te zien dit zei de arts ook wel maar hij begon ook gelijk over bbz en over een mk dit vond ik zo eng moest mijn bloed laten testen en net de uitslag de hcg waarden waren prima en duide op een vroege zwangerschap ik vind dit zo eng en maak me nu heel veel zorgen is dit normaal dat er niets te zien is?? Ik moet maandag weer voor een inwendige echo en bloedprikken. Groetjes mariska
Met 4 weken is er alleen een verdikt baarmoederslijmvlies zichtbaar op een inwendige echo, nog geen vruchtje. Dus op zich is het wel logisch dat er niks te zien was. Dat hoeft helemaal niet op een bbz of een miskraam te wijzen. Ik zou me niet al teveel zorgen maken. Hopelijk is er maandag meer te zien!
al vind ik maandag best wel weer snel voor een echo, meestal zien ze toch pas wat bij 6 tot 7 weken of zo?
Met 5-6 weken KAN je een vruchtzak zien (daarvoor alleen slijmvlies) en na 6 weken kan je een vruchtje in de vruchtzak zien. Met 4+5 weken niets zien is dus heel normaal (behalve de opmerkingen van de arts)! Maandag ben je bijna 6 weken, maar is dus ook nog te vroeg voor een goede echo. Ik zou zeker wachten met de echo tot je (volgens eigen berekeningen) 7 weken bent!
Dankje wel voor jullie reacties, we waren al een tijdje bezig en dan ben je zwanger en zo blij en wil je zo graag dat het goed gaat.. de gevoelens zijn zo dubbel maar dat zal er wel bij horen het is gewoon afwachten tot maandag en maar hopen dat er dan wel wat te zien is en dat alles gewoon goed is en dat wij een beetje kunnen gaan genieten. Groetjes mariska
ik had rond dat termijn bij mijn 2e ook dat je niks zag. moest toen 2 weken later weer. wel iets te zien maar ze zeiden dat het niet goed zat. ik geloofde dat niet.mocht dus nog 2 keer bloedprikken. in een week. en toen zagen ze een kloppend hartje. ben blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd want bij de 2e echo hadden ze het al over een mk opwekken door pillen. gewoon dus even rustig afwachten en het kleintje de tijd geven om zich te ontwikkelen
hoi mariska3010 ik zou me nog niet zo druk maken .. jouw verhaal heb ik ook zo meegemaakt. wij dachten dat we al zo'n 8 weken waren maar bij de echo niks te zien. ook meteen werd ons verteld dat het een bbz zou kunnen zijn dus mochten een week later terugkomen.. en nog niks te zien..uiteindelijk na twee weken een kloppend hartje.. wat een opluchting..!! niet teveel piekeren.. 4 weken is ook wel erg vroeg voor een echo.
Ik vind direct maandag alweer voor een echo ook wel erg vroeg. Bij jou termijn is het hardstikke normaal dat je nog niets ziet, (waar was je voor de echo, dat maakt ook wel uit?), dus ik zou op z'n vroegst eind volgende week weer voor een echo gaan. Als je nu niets zag, zie je echt maandag -3 dagen later- ook nog niet zoveel....
Ik was met die korte termijn die jij nu hebt aan het bloeden en toen heeft de gyn een aantal keren HcG gedaan om te bepalen of dat goed steeg. Hij zei uitdrukkelijk dat hij geen echo zou doen met deze termijn omdat er voor 6 a 7 weken toch niets zinnigs op te zien is, en dat geeft alleen maar stress.
Ik had mijn eerste echo toen ik volgens berekeningen ongeveer 5, 4 dagen zwanger zou moeten zijn, op de echo was ik echter 4,5 weken zwanger, er was toen een lege zwangerschapsring te zien, dus of ik was later bevrucht of het was mis, anderhalve week later was het nog steeds ruim een week achter op de berekeningen maar wel mooi meegegroeid en een kloppend hartje, nog erg langzaam en dus misschien ng steeds niet goed.. toen een week later weer een echo, ik zou toen 7,3 moeten zijn als we de groei van het kindje aanhielden..en de kleine was 8 weken, dus een flinke spurt gemaakt.. dus het kan heel goed zijn dat je net 4 weken zwanger bent en dan is er idd nog niets te zien, een week later zou je dan al wel meer moeten zien.. ik ben nu 9,5 wk zwanger, moet zeggen dat ik wel al een paar dagen bruinverlies met af en toe helderrode sliertjes heb, maar goed, dat kan er ook heel goed bijhoren.. De kans dat het dus wel goed is is nog best groot! ik duim voor je..sterkte met wachten (dat is echt killing i know) hoop dat je snel een mooie echo hebt!
Het is idd niet raar dat er zo vroeg niks te zien is. Jammer dat ze meteen wijzen op eventuele risico's terwijl hier misschien niet eens sprake van is. Ik kan wel zeggen dat je moet proberen om het los te laten en af te wachten tot maandag, maar zelf zou ik dat ook niet kunnen. Veel succes meis! En nogmaals dat er nu niks te zien is betekend niet dat de kans niet groot is dat er gewoon een gezond wondertje in je buik zit. Maandag is idd wel weer heel vroeg voor een echo dus laat je niks aanpraten (ook niet als ze dan weer niks zien!) Volg zoals anderen zeggen je eigen gevoel, mijn ervaring is dat dit gevoel meestal wel klopt.
Maar idd gewoon vragen of er maandag bloed geprikt kan worden op je HCG en dan donderdag weer eens laten prikken: als het HCG stijgt, dan zit je meestal gewoon goed!
Met 4/5 weken is er ook niks te zien nog :S. Ben daarmee ook onnodig banggemaakt aan het begin van mijn zw-schap. Ze dacht een vlekje te zien, maar niet groter dan 3/4 weken, dus ik moest idd HCG laten prikken en die bleek 6000 te zijn, dus moest zo snel mogelijk terugkomen. Eenmaal daar met 5wk en 4 dagen een prachtig mooi vruchzakje met dooier te zien en kijk mijn banner maar . Kortom, tis heeeeeel normaal dat je met deze termijn niks ziet en vind het een beetje overtrokken dat je arts gelijk zo reageert.
Oja en btw hoefde de 2de x niet eens meer bloed te laten prikken , t was volgens haar wel duidelijk genoeg hahah.
Hier met 6 weken een goede echo mrt knipperlichtje gehad. Het kan maandag dus al te zien zijn. Spannend hoor!
Lieve allemaal, Bedankt voor jullie lieve reacties dat helpt echt wel. Ik heb zelf ook al het een en ander gelezen en inderdaad moet me ook niet zo druk maken alleen het feit dat die arts dan gelijk van alles uit de kast trekt terwijl mijn hcg gewoon prima was die middag denk ik pff had het commentaar even voor je gelaten. Maar goed het word nu spannend ik heb over 2 uurtjes de afspraak en het is inderdaad wel weer heel erg vroeg zal wel zijn omdat ze het dan goed in de gaten willen houden.. ik ben wel heel erg zenuwachtig en ik hoop gewoon dat er nu wel wat te zien is ik voel me wel goed en ik heb er ook een goed gevoel over voel me lekker zwanger beetje last van mijn buik misselijk en pijnlijke grotere borsten en vreselijk moe dus dat zit wel goed nu nog een goeie echo. Bij de eerste twee was ik daar niet zo mee bezig maar nu met mijn nieuwe mannetje die is in het verleden op deze manier 5 kindjes verloren ga je je toch wel meer zorgen maken.. dus hihi echt een mama ik maak me nu al druk laat het maar gauw twee uur verder zijn en hopen dat het allemaal goed zit. Groetjes maris
Nou ik heb de echo gehad en er zat heel netjes een vruchtzakje en een iniminibabytje in te zien dus dat was echt een mega opluchting natuurlijk. Smiddag de uitslag van mijn bloed dat was een hcg van 955. ze zei bij de echo al dat ze het idee had dat het een vroege zwangerschap was of een miskraam kon ze geen uitspraat over doen omdat ze voorzichtig zijn en je geen hoop mogen geven natuurlijk. en dat zei ze ook weer van de hcg is dat een normaal hcg?? Ik voel me echt gewoon prima verder nu moet ik dinsdag weer terug om dan te kijken of ze het hartje kunnen zien. spannend. Groetjes Mariska
Aangezien er groei te zien was, lijkt me dat het allemaal prima is. Er wordt door sommige VK's en gyns nog wel eens aan standaard-hoeveelheden HCG vastgehouden om te stellen of en zwangerschap wel of niet OK is, maar die waardes kun je eigenlijk wel loslaten, het gaat er enkel om of het HCG voldoende stijgt. Sommige vrouwen maken nu eenmaal weinig HCG aan en andere heel veel... als het maar regelmatig verdubbelt...
hier ook iets soortgelijks.. vandaag een echo gehad.. vorige maand had ik een miskraam gehad.. en na 4 weken weer een positieve test.. dus ik zou vndaag 5 wkn en 2dgn zijn.. maar de gyn zag niks op de echo.. ze zag ook niets bij mn eierstokken.. heb geprikt op hcg en die is 4000.. nu moet ik morgen weer terug voor een echo en als ze dan niets zien moet ik waarschijnlijk een kijkoperatie.. kan t dat er nog niets te zien is omdat t nog zo pril is?? of moet ik gwn aan een bbz denken??