welk voedsel van moeder geeft veelal krampjes bij baby?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by princesje83, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    Beste Ilse,

Ik vroeg me af of je mij kunt vertellen van welke voeding baby's krampjes kunnen krijgen? Is dit per kind verschillend, of zijn er een hoop etenswaren waarbij het vaker voorkomt?

ik weet dat bv prei en uien enzo oorzaak kunnen zijn. Is dit ook het geval als je dit altijd al gegeten hebt (tijdens zwangerschap)
    Ik hoop dat je me een beetje kunt helpen want dan kan ik van tevoren een beetje rekening houden met wat ik wel en niet kan eten, ipv alles uit te proberen met als gevolg dat de kleine vent heel de dag en nacht krampjes heeft,

vast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

in de eerste weken gaan de darmen zich vormen, ze zoeken dan als het ware hun plekje. ze gaan ook voor het eerst werken, doen waar ze voor zijn ontworpen. Dit gaat nogal eens gepaard met krampjes.

We weten inmiddels dat datgene wat je in de zwangerschap normaal hebt gegeten, dat je dat ook daarna kunt eten. je kunt er natuurlijk wel rekening mee houden. Bijvoorbeeld: de helft prei en ui door je bonenschotel, om je kindje niet dubbel te belasten. (snap je mijn punt?) Wanneer je denkt dat je kindje ergens meer dan anders op reageert, laat het dan eens een paar dagen of een week achterwege. Probeer het later nog eens. of verdund, of in kleinere hoeveelheden.

Kindjes hebben krampjes. hoe sneu ook. help ze door te troosten en wanneer ze dat lekker vinden druk of massage. Ook jouw kindje moet hier doorheen. Maak je je zorgen dat het te erg wordt of in ernst toeneemt, overleg dan eens met je wijkverpleegkundige om een allergie uit te sluiten.

Succes met je kindje!
    Heidi Margit

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi!

bedankt voor je antwoord..
    Ik had van de week rode kool gegeten en dat eet ik eigenlijk nooit, dus ik denk dat hij idd daardoor krampjes heeft gekregen..

Ik heb nog een vraagje: hoe lang moet een kindje ongeveer aan de borst drinken voordat hij genoeg heeft? is dit pp verschillend? Soms drinkt hij nl maar 5 minuten maar wel ontzettend gulzig en dan is hij daarna echt voldaan en niet meer wakker te krijgen. PAs drie uur later komt hij dan ook weer. Zou hij dan genoeg binnen kunnen krijgen of is dit niet te zeggen?

bedankt,

Share This Page